Dieta si nutritie

#tensiune arteriala #dieta alimentara # afectiuni cardiovasculare #dieta dash

Dieta Dash ajuta la scaderea tensiunii arteriale

Dieta Dash pune accentul pe marimea portiilor de mancare, consumul unei varietati de alimente si procurarea cantitatilor necesare de nutrienti. Aceasta dieta imbunatateste sanatatea si scade tensiunea arteriala.

Incurajeaza consumul de alimente bogate in nutrienti care ajuta la scaderea tensiunii arteriale. De asemenea, aceasta dieta atrage atentia asupra consumului de sare.

Pe langa reducerea tensiunii arteriale, dieta Dash are si alte beneficii asupra organismului uman. Protejeaza de osteoporoza, cancer, afectiuni cardiovasculare sau infarct. De asemenea, in urma acestei diete se pierd si kilogramele in plus, deoarece este o dieta extrem sa sanatoasa, care te ajuta sa iti imbunatatesti alimentatia.
 

Dieta Dash si consumul de sare


Unul dintre principalele scopuri ale dietei Dash este reducerea consumului de sare, care este un factor important in cresterea semnificativa a tensiunii arteriale. In mod normal, o persoana consuma mai mult de 3,500 miligrame de sare pe zi. Dieta Dash recomanda intre 1,500 - 2,300 miligrame de sare pe zi.
 

Ce sa consumi in dieta Dash

 

Dieta dash pune accentul pe consumul de cereale integrale, fructe, legume si produse lactate sarace in grasimi. Se poate consuma si peste, carne de pui si legume. Carnea rosie, dulciurile si grasimile se consuma in cantitati foarte mici.
 

Iata ce sa consumi:


1 Cereale integrale (6 - 8 portii pe zi). Dintre cerealele integrale sunt recomandate painea, orezul, pastele si produsele pentru micul dejun. Alege cereale integrale bogate in fibre si nutrienti. Evita-le pe cele rafinate, cu multe zaharuri adaugate. Cerealele sunt sarace in grasimi, astfel ca este indicat sa eviti sa le consumi alaturi de unt, branza sau alte creme tartinabile.

2 Legume (4 - 5 portii pe zi). Rosiile, morcovii, broccoli, cartofii dulci sau fasolea sunt legume bogate in fibre, vitamine si minerale. Pot fi consumate in stare cruda sau in diverse preparate la cuptor. Evita insa sa le consumi cu sosuri grase, bogate in grasimi si calorii.

3 Fructe (4 - 5 portii pe zi). Fructele sunt bogate in fibre si minerale si sunt sarace in grasimi. Le poti consuma la micul dejun, alaturi de o ceasca de iaurt degresat, dar si ca gustari intre mese. Este indicat sa le consumi crude, cu coaja, pentru a beneficia de toti nutrientii.

4 Produse lactate (2 - 3 portii pe zi). Laptele, iaurtul, branza si alte produse lactate sunt o sursa importanta de calciu, vitamina D si proteine. Este insa recomandat sa alegi produse lactate degresate. De asemenea, atunci cand alegi branzeturi ai mare grija la sortimentele pe care le cumperi, deoarece aceste produse contin cantitati mari de sare.

5 Carne (3 - 4 portii pe zi). Carnea este o sursa importanta de proteine, vitamina B, fier si zinc. Contine insa si grasimi si colesterol, astfel ca este indicat sa consumi sortimente usoare, precum carnea de peste sau pui. Carnea poate fi consumata gatita la cuptor sau fiarta. Evita sa o prajesti. Consuma cat mai mult peste, precum somon, hering sau ton. Aceste tipuri de peste sunt bogate in acizi grasi omega 3, care scad nivelul de colesterol .
 

Dieta Dash si consumul de cofeina


Consumul exagerat de cofeina mareste tensiunea arteriala. Dieta Dash recomanda barbatilor sa consume 2 - 3 cesti de cafea pe zi, iar femeilor 1 - 2 cesti de cafea pe zi.
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gustari sanatoase pe care le putem da copiilor la scoala

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Vedeta lunii septembrie: anghinarea. De ce merita cumparata?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare