INVESTESTE IN COMUNICARE ELECTORALA

Alege Acasa.ro pentru succesul campaniei tale electorale! Pentru o oferta personalizata contacteaza-ne la office@acasa.ro sau la 0374.112.675.

Dieta si nutritie

#masa de seara #silueta #dieta #cina #mancare

De ce nu trebuie sa renuntam la masa de seara, de fapt

 

Multi oameni prefera sa renunte la masa de seara, in speranta ca o sa dea jos anumite kilograme in plus. Totusi, Mihaela Bilic le-a explicat romanilor ca nu este bine sa faca acest lucru, ci pur si simplu trebuie sa fie atenti la meniul la care recurg.

 

 

“Nu renuntati la masa de seara!

Avem voie sa mancam dupa ora 6:00 seara? Ani la rand nutritionistii ne-au creat senzatia ca masa de seara este periculoasa pentru silueta. Cand de fapt la finalul zilei avem nevoie de un moment de relaxare, pe langa refacerea rezervelor de energie. Putem spune ca masa de seara are dublu rol, sa ne hraneasca si sa ne dea o stare de bine.

Ce reguli trebuie sa respectam pentru o cina perfecta? Depinde de obiectivele pe care le avem si de ora la care ne culcam. Tineti cont ca metabolismul incetineste spre seara, insa chiar si in timpul noptii organismul consuma calorii pentru functiile de baza. Meniul difera daca vrem sa slabim, sa avem o digestie usoara sau un somn odihnitor.

In cazul unui meniu echilibrat farfuria pentru masa de seara va fi impartita astfel: 1/3 proteine (carne peste oua sau branza); 1/3 fainoase (cartofi paste orez paine) sau leguminoase boabe (fasole mazare linte). Ultima treime va fi rezervata pentru legume proaspete sau gatite, cu cat mai colorate si mai diferite, cu atat mai bine.

Daca vrem sa slabim mentinem in farfurie proteinele si legumele, insa renuntam la fainoase. Un castron mare de salata asortata cu o bucata de carne sau peste la gratar sunt cel mai bun exemplu pentru o cina de slabit. Atentie si la aportul de grasimi, fiecare gram are 9 cal, deci fiti zgarciti cu uleiul din salata si alegeti carnea mai putin impanata.

Daca vrem sa dormim bine o portie de paste cu branza e alegerea corecta. Supa crema sau tocanitele cu legume sunt usor de digerat. Evitati prajelile tocaturile si alimentele care fermenteaza (broccoli varza fasole). La capitolul desert orezul cu lapte si bananele au efect de linistire.

Pentru copii si sportivi impartirea farfuriei se schimba: produsele fainoase vor ocupa jumatate din suprafata, iar proteinele si legumele cate un sfert. Amidonul din fainoase reface rezervele de glicogen din ficat si muschi si asigura energie pentru activitatea fizica de peste zi. Deci nu lasati pe nimeni sa va interzica masa de seara, insa aveti grija sa alegeti meniul care vi se potriveste!”, a explicat Mihaela Bilic pe Facebook.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Vedeta lunii septembrie: anghinarea. De ce merita cumparata?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Vedeta lunii septembrie: anghinarea. De ce merita cumparata?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare