INVESTESTE IN COMUNICARE ELECTORALA

Alege Acasa.ro pentru succesul campaniei tale electorale! Pentru o oferta personalizata contacteaza-ne la office@acasa.ro sau la 0374.112.675.

Dieta si nutritie

#satietate #nutritionisti #alimentatie

Cum sa mancam putin si sa ne simtim satui. Ce au de spus nutritionistii

 

Exista alimente care pot sa puna pe fuga foamea, fara sa mancam prea mult! Mihaela Bilic a dezvaluit ce putem manca pentru a ajunge la o senzatie de satietate. Se pare ca oul fiert, pestele gras, cartofii in coaja, morcovul, merele, perele sau supa ne pot ajuta in acest sens.

“Exista alimente anti-foame

Vi s-a intamplat vreodata sa aveti o foame de lup si sa simtiti ca ati putea manca tot frigiderul? Ca sa ne pacalim instinctele trebuie sa alegem alimentele cu putere satiogena crescuta, care ne satura cu putine calorii.

Senzatia de satietate apare la 2 categorii de nutrienti: fibrele care au volum mare si dau efect de stomac plin si proteinele care sunt greu de digerat/metabolizat. La polul opus sunt alimentele cu volum mic si continut caloric crescut, precum branzeturi, mezeluri, alune si migdale, produse de rontait dulci sau sarate. Chiar daca ni se pare ca am mancat putin, nu ne saturam si ne ingrasam.

Iata care sunt alimentele cu satietate maxima si aport caloric redus:

Pe primul loc avem oul fiert, produsul cu cea mai mare putere satiogena pentru numai 80 cal. Urmeaza apoi carnea, indiferent de culoare si de animalul de la care provine. Proteinele din carne au calorii negative, tin de foame multe ore iar organismul cheltuieste energie pentru metabolizarea lor. Deci carnea nu ingrasa, ci mai degraba ajuta la slabit.

Pestele in general si pestele gras in special intra tot la categoria proteine cu efect satiogen. In plus avem si efectul antiinflamator produs de acizii grasi omega 3. Cat despre proteinele de origine vegetala, aveti incredere in leguminoasele de tip fasole boabe, mazare, linte, naut.

Din categoria fainoase, pastele fierte al dente si cartofii in coaja sunt produsele care ne satura fara sa ne puna in pericol silueta. Nu gatiti pastele pana s-au inmuiat de tot, iar cartofii si orezul consumati-le dupa ce s-au racit. O parte din amidon nu se mai absoarbe, deci umplem burta eficient cu mai putine calorii. Si painea integrala bogata in tarate este de preferat variantei albe si pufoase. De data asta continutul mare de fibre blocheaza o parte din amidon, indicele glicemic scade iar senzatia de satietate creste.

Desi contine peste 90% apa, supa si ciorba ne satura cu putine calorii. Se numeste paradoxul ciorbei si s-a dovedit ca sta in stomac de doua ori mai mult timp decat un felul doi. Asa ca nu ezitati sa incepeti masa o supa, daca vreti sa umpleti stomacul repede.

Meniul nostru satios trebuie sa contina si un desert. Fructele bogate in pectina precum merele, perele, gutuile si caisele au avantajul ca satura rapid. Pectina este o fibra solubila care se umfla in contact cu apa, scade absortia de zahar din intestin si creste senzatia de satietate.

Credeati ca am uitat de gustari? Ei bine, avem solutii si pentru asta! Morcovul este leguma ideala cand vrem sa umplem stomacul cu ceva de rontait. Iar daca preferati gustul sarat, porumbul expandat cu aer este prietenul vostru, adica popcorn si pufuleti. Fericiti si cu burta plina…chiar se poate!”, a zis Mihaela Bilic, pe Facebook.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Vedeta lunii septembrie: anghinarea. De ce merita cumparata?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului