Dieta si nutritie

#vara #alimente #cladura #mancare #enterocolita #apa

Cum sa mananci sanatos in perioada verii

Odata cu instalarea caldurii puternice, obiceiurile alimentare trebuie sa se modifice pentru ca organismul sa faca fata temperaturilor foarte ridicate. Ce alimente trebuie sa eviti in aceasta perioada sau ce este bine sa privilegiezi sunt masuri importante de care este bine sa tii cont, daca iti doresti sa nu petreci concediul de vara pe un pat de spital.

Pasul 1. Evita sa mananci partile arse de carne preparata la gratar. Nu putini sunt cei care prefera carnea ceva mai arsa, mai ales cand vine vorba de frigarui, mici sau pulpe de pui preparate la gratar. Potrivit specialistilor, carnea gatita la temperaturi foarte mari (flambata) creste cu 60% riscul de imbolnavire cu cancer de pancreas.

In urma procesului de ardere se formeaza o serie de substante cancerigene . Asadar, evita sa lasi preparatele din carne sa sfaraie pana inegresc sau evita partile inegrite!

Pasul 2. Apa cu gheata provoaca diaree. Extrem de rece, apa declanseaza tulburari digestive , in special diareea. Odata ajunsa in stomac, apa este absorbita mai rapid decat alimentele si reactioneaza cu acidul gastric.

Pasul 3. Nu sari peste mesele principale. In momentul in care sari peste o masa, organismul are tendinta de a-si incetini functiile pentru a-si face rezerve de hrana. De asemenea, la urmatoarea masa vei manca mai mult decat de obicei.

Pasul 4. Consuma cat mai multe fructe si legume. Profita din plin de acest sezon si consuma cat mai multe fructe si legume, in stare proaspata. Astfel, vei face mai usor caldurii si vei preveni deshidratarea corpului. In loc de desert, opteaza pentru o salata de fructe racoritoare , iar la mesele principale privilegiaza legumele si nu carnea.

Pasul 5. Nu exagera cu inghetata. In sezonul estival, inghetata este un deliciu pentru foarte multe persoane. Majoritatea inghetatelor contin o cantitate mare de zahar si coloranti si implicit un numar mare de calorii.

Evita pe cat posibil inghetatele foarte colorate si opteaza pentru cele maro sau galben, deoarece culoarea se obtine mai usor din coloranti naturali cum este cacaoa sau carotenul din morcovi.

Pasul 6. Mananca fructe de mare. In perioada concediului iti poti permite un meniu ceva mai sofisticat cum sunt fructele de mare proaspete. Acestea sunt bogate in minerale, proteine si nutrienti de calitate superioara ( acizi grasi omega 3 si 6) si foarte sarace in grasimi (colesterol).

Pasul 7. Atentie la temperatura combinei frigorifice. Temperatura frigiderului creste imediat ce ai deschis usa. Daca tie iti place racoarea pe care o simti in acel moment, alimentele au de suferit. Astfel, evita pe cat posibil deschiderile intempestive si nu lasa usa deschisa prea mult.

Acelasi lucru este valabil si in cazul congelatorului. In cazul produselor congelate, transporta-le in saci izotermi. Pe perioada verii, este bine sa lasi un produs sa se dezghete in aer liber, pentru ca efectul de decongelare sa se faca natural.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare