Dieta si nutritie

#alimente # prepararea alimentelor #alimentatie sanatoasa

Cum sa consumi alimentele preferate

Alimentele pe care le punem zilnic in farfurie nu este singurul lucru la care trebuie sa fim atenti. Modul in care aceste alimente sunt preparate sau cum le consumam pot afecta in mod dramatic sanatatea.

Iata la ce trebuie sa fii atent:


Porumbul dulce este mai bun din conserva


Porumbul dulce din conserva este ideal pentru numeroase salate si mancaruri. Este si o alegere sanatoasa. Tratamentul cu caldura folosit la procesarea porumbului dulce din conserva mareste cantitatea de antioxidanti.

Antioxidanti ajuta la reducerea efectelor nocive ale radicalilor liberi, care pot distruge celulele si favorizeaza o serie de probleme de sanatate, precum afectiuni cardiovasculare sau cancer.
 

Consuma cartofi reci


Atunci cand cartofii sunt gatiti, celulele de amidon se dilata si apoi se sparg, ceea ce face ca procesul lor de digerare sa fie mai usor. Atunci insa cand lasi cartofii sa se raceasca, o parte din celulele de amidon sunt transformate in celule de amidon rezistente, greu de digerat.

Celulele rezistente de amidon ajung in intestinul gros, unde imbunatateste functionarea acestora. De asemenea, atunci cand consumi cartofi, nu ii asocia cu produse grase precum maioneza. Opteaza pentru iaurt si ceapa.
 

Nu gati cu ulei de masline


Uleiul de masline este bogat in acizi grasi omega 6 , care blocheza inflamatiile din organism si protejeaza de afectiuni cardiovasculare sau artrita. Astfel, uleiul de masline este folosit in numeroase preparate culinare. Este insa indicat ca acest ulei sa nu fie folosit la prajeli.

Uleiul de masline, nefiind procesat, are un punct de fierbere foarte scazut. Atunci cand ajung la acest punct, substantele nutritive din uleiul de masline sunt distruse si transformate in radicali liberi , molecule periculoase, care distrug celulele.

Astfel, uleiul de masline trebuie folosit in special pentru salate, sosuri si alte preparate ca nu necesita temperaturi ridicate.
 

Evita sa prepari morcovii la abur


Cartofii are sunt fierti isi pastreaza aproape intact nivelul de caroten, un antioxidant foarte puternic pe care organismul il foloseste pentru a produce vitamina A . Vitamina A este extrem de importanta pentru crestere, dezvoltare, reproductie, sistemul imunitar, piele, ochi si par.

100 de grame de morcovi fierti contin 28 de grame de vitamina C. Este astfel indicat sa consumi morcovii fie in stare cruda, fie fierti.
 

Lasa ceaiul la infuzat cateva minute in plus


Ceaiul contine polifenoli, antioxidanti care protejeaza celulele inimii. Polifenolii sunt eliberati doar atunci cand ceaiul este fierbinte si au nevoie de 4-5 minute pentru ca acest proces sa aiba loc.
 

Consuma pastele al dente


Pastele sunt alimente cu un index glicemic scazut, ceea ce inseamna ca sunt satioasa si previn foame. Pentru a avea insa aceste beneficii este indicat sa le consumam al dente, adica fierte mai putin.

Atunci cand pastele sunt ferme, enzimele din sistemul digestiv au nevoie de mai mult pentru a metaboliza amidonul in zahar, ceea ce inseamna ca acestea sunt eliberate mult mai greu in sange.
 

Consuma banane verzi


Este un mit faptul ca bananele bine coapte contin mai multe calorii decat cele verzi. Este insa adevarat ca sunt mai dulci la gust. Acest lucru se intampla deoarece amidonul din banane este transformat in zahar, atunci cand acestea sunt coapte.

Inca cu cat o banana este mai necoapta cu atat vei absorbi mai putine calorii, deoarece celulele rezistente de amidon ajung direct in intestinul gros.
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Feniculul previne cancerul. Descopera-i toate beneficiile!

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului