INVESTESTE IN COMUNICARE ELECTORALA

Alege Acasa.ro pentru succesul campaniei tale electorale! Pentru o oferta personalizata contacteaza-ne la office@acasa.ro sau la 0374.112.675.

Dieta si nutritie

#kefir natal #sistem digestiv #kefir

Cum kefirul natural imbunatateste sanatatea sistemului digestiv?

In cautarea unei vieti mai sanatoase, multi dintre noi ne intoarcem la solutiile naturale si traditionale care au fost folosite de secole. Una dintre aceste solutii este kefirul, o bautura fermentata care ofera nenumarate beneficii pentru sanatate. Originar din regiunea Caucazului, kefirul este recunoscut pentru capacitatea sa de a sustine sanatatea sistemului digestiv, de a intari sistemul imunitar si de a contribui la o piele stralucitoare. Bogat in probiotice, vitamine si minerale, kefirul este mai mult decat o simpla bautura – este un elixir natural care poate transforma starea ta de bine.

 

Ce este kefirul

Kefirul natural este un produs lactat fermentat, cunoscut pentru beneficiile sale semnificative asupra sanatatii sistemului digestiv. Obtinut prin fermentarea laptelui cu ajutorul granulelor de kefir, acest aliment este bogat in probiotice, vitamine si minerale esentiale.

Iata de ce trebuie sa introduci cat mai des in alimentatie consumul de kefir:

Bogat in probiotice

Probioticele din kefir ajuta la mentinerea unui echilibru sanatos al bacteriilor bune in intestin, esential pentru o digestie eficienta si un sistem imunitar puternic. Consumul regulat de kefir natural poate ajuta la prevenirea si tratarea diareii, inclusiv cea cauzata de antibiotice, prin refacerea microbiomului intestinal.

Imbunatatirea digestiei lactozei

Kefirul contine enzime care descompun lactoza, facandu-l mai usor de digerat pentru persoanele care au intoleranta la lactoza. Consumul de kefir poate fi o solutie pentru cei care doresc sa beneficieze de nutrientii din produsele lactate fara a suferi de disconfort digestiv.

Sustinerea sanatatii intestinului

Probioticele din kefir au proprietati antiinflamatorii care pot ajuta la reducerea inflamatiei in tractul digestiv. Este recomandat in special persoanelor cu afectiuni inflamatorii intestinale, cum ar fi sindromul de colon iritabil si boala Crohn.  De asemenea, kefirul contribuie la intarirea mucoasei intestinale, prevenind astfel permeabilitatea excesiva a intestinelor, cunoscuta si sub numele de sindromul intestinului permeabil.

Stimularea sistemului imunitar

Un microbiom intestinal sanatos, sustinut de consumul regulat de kefir, poate imbunatati raspunsul imunitar al organismului, ajutand la combaterea infectiilor si bolilor. Kefirul contine compusi antimicrobieni care pot ajuta la combaterea bacteriilor daunatoare si a altor patogeni din tractul digestiv.

Contributia la o digestie eficienta

Enzimele din kefir ajuta la descompunerea si absorbtia nutrientilor, facilitand o digestie mai eficienta. Consumul regulat de kefir poate ajuta la reglarea tranzitului intestinal si la prevenirea constipatiei.

Cum sa integrezi kefirul în dieta ta zilnica

  • Incepe cu portii mici: Daca nu ai mai consumat kefir pana acum, incepe cu cantitati mici (un sfert de cana) si creste treptat pana la o cana pe zi.
  • Adauga-l in smoothie-uri: Kefirul poate fi adaugat in smoothie-uri pentru a le imbogati cu probiotice si pentru a le conferi o textura cremoasa.
  • Foloseste-l in salate: Kefirul poate fi utilizat ca baza pentru dressing-uri de salata sanatoase.
  • Savureaza-l simplu: Kefirul poate fi consumat ca atare, ca o bautura racoritoare si nutritiva.

Kefirul este recomandat pentru toata familia, datorita profilului sau nutritiv si beneficiilor sale pentru sanatate. Aceasta bautura este potrivita pentru adultii si varstnicii care doresc sa-si imbunatateasca sanatatea digestiva, sa intareasca sistemul imunitar si sa beneficieze de proprietatile sale antiinflamatorii. De asemenea, kefirul poate fi consumat de copii, dar in cantitati moderate, deoarece este o sursa excelenta de probiotice, calciu si vitamine esentiale care contribuie la dezvoltarea sanatoasa a sistemului digestiv si a oaselor. Totusi, este important sa introduci kefirul treptat in dieta copiilor si sa observi orice reactii, in special daca acestia au intoleranta la lactoza sau alergii la proteinele din lapte. Inainte de a include kefirul in alimentatia zilnica a copiilor, este recomandat sa consulti un pediatru pentru a te asigura ca este potrivit pentru nevoile lor specifice.

FOTO: piqsels.com

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi: Fertilizare in vitro cu ovocite donate. Indicatii si sanse de reusita

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi, medic specialist obstetrica-ginecologie

Pune o intrebare


Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi: Fertilizare in vitro cu ovocite donate. Indicatii si sanse de reusita

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi, medic specialist obstetrica-ginecologie

Pune o intrebare