Dieta si nutritie

#consum ciuperci #beneficii sanatate #ciuperci #sanatate

Ciupercile, numeroase beneficii pentru sanatate! Tu le consumi?

Ciupercile reprezinta un super-aliment care nu ar trebui sa iti lipseasca din alimentatie, datorita numeroaselor beneficii pentru sanatate pe care le are. Cu toate ca alimentele albe sunt considerate ca fiind sarace in nutrienti, ciupercile fac exceptie.

Ciupercile au un continut ridicat de seleniu, potasiu, cupru, fier si fosfor care de regula nu se gasesc in alte legume. Ciupercile pot fi incluse in multe preparate, fiind extrem de versatile. Le poti adauga in feluri principale, in sosuri, in paste, le poti prepara la aburi, pe gratar sau peste salate. Ideal ar fi sa prepari ciupercile astfel incat acestea sa isi pastreze cat mai multe dintre beneficiile nutritionale pe care le au. Descopera care sunt beneficiile pentru sanatate si de ce ar trebui sa consumi cat mai des ciuperci.

Ciupercile te ajuta sa iti mentii tineretea

Ciupercile contin in concentratie mare doi antioxidanti importanti, care atunci cand sunt prezenti impreuna ajuta din plin la protejarea organismului de stresul psihic care provoaca semnele vizibile ale imbatranirii, mai exact duce la aparitia ridurilor.

Ciupercile protejeaza creierul pe masura ce inaintezi in varsta

Boli precum Parkinson sau Alzheimer sunt tinute la distanta de acesti doi antioxidanti, ergothioneina si glutation. Pentru a preveni riscul aparitiei unor afectiuni neurologice in viitor, este recomandat consumul a cel putin cinci ciuperci pe zi. Gateste ciupercile astfel incat acestea sa isi pastreze cat mai multe beneficii nutritionale.

Ciupercile ajuta la buna functionare a memoriei

Un studiu realizat la Universitatea din Singapore a descoperit un alt beneficiu important al consumului de ciuperci. Consumul saptamanal de ciuperci gatite reduce declinul cognitiv care poate aparea odata cu inaintarea in varsta.

Ciupercile mentin sanatatea inimii

Preparatele care contin ciupeci sunt mai gustoase chiar daca nu adaugi sare, deoarece aceste legume contin anumiti compusi care adauga savoare mancarii, fara sa fie nevoie sa mai pui sare sau alte ingrediente care pot afecta sanatatea inimii, aparitia unor afectiuni sau cresterea tensiunii arteriale. O cana de ciupeci are doar 5 miligrame de sare. Ciupercile sunt de asemenea un inlocuitor excelent pentru carnea rosie, eliminand astfel caloriile, grasimile si colesterolul din farfurie.

Ciupercile contribuie la intarirea sistemului osos

Atunci cand cumperi ciupeci, alege-le pe cele marcate cu UVB pe eticheta. Aceste ciuperci au fost expuse la lumina solara in perioada de crestere spre deosebire de alte ciuperci care cresc in incaperi intunecate. Ciupercile crescute la lumina soarelui transfora un compus numit ergosterol direct in vitamina D, esentiala in organism pentru intarirea sistemului osos.

Ciupercile te incarca de energie

Ciupercile sunt o sursa bogata de vitamina B care ajuta corpul sa foloseasca energia din mancare pe care o consumam si produc celulele rosii care transporta oxigen in tot corpul.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului