Dieta si nutritie

#broccoli #alimentatie #legume

Broccoli ne fereste de cancer si de imbatranirea prematura

Desi broccoli nu este o leguma foarte promovata in tara noastra, aceasta este extrem de sanatoasa. Studii recente au demonstrat faptul ca broccoli contine un ingredient numit sulforaphane, care este de fapt un compus foarte puternic care lupta impotriva cancerului dar si a imbatranirii premature.


Aceasta substanta se gaseste in cantitati cu pana la 50 de ori mai mari in legumele culese mai devreme si mai putin in cele care au ajuns deja la maturitate.


Consumul regulat de broccoli ajuta in special la prevenirea cancerului de stomac dar si vezica, fiind cu atat mai recomandat pentru barbatii de toate varstele.


De asemenea, datorita continutului ridicat de sulforaphane, persoanele care consuma broccoli cel putin o data pe saptamana pot imbunatati activitatea vaselor de sange si a inimii, protejandu-le in acelasi timp.


In acelasi timp, persoanele care sufera de diabet prezinta un risc de 5 ori mai mare de a dezvolta boli de inima sau de a avea un accident vascular cerebral decat restul oamenilor, insa consumul de broccoli poate reduce semnificativ acest risc. Din acest motiv specialistii recomanda in special diabeticilor sa consume broccoli cat mai des posibil.


Totodata, broccoli impiedica inmultirea celulelor bolnave si stimuleaza inmultirea celulelor albe care au rolul de a proteja organismul impotriva infectiilor. Mai mult decat atat, consumul de broccoli ajuta la intarirea sistemului imunitar .


Alte beneficii ale consumului de broccoli:

 

  • Purifica sangele si imbunatateste circulatia sanguina;
  • Ajuta la imbunatatirea vederii si previne formarea cataractei;
  • Actioneaza ca un antiinflamator;
  • Datorita continutului de calciu fortifica oasele si dintii;
  • Reduce riscul de cancer pulmonar la fumatori;
  • Grabeste vindecarea gastritei si a ulcerului gastric.


Cum se consuma broccoli


Broccoli poate fi consumat atat crud, ca atare sau in salata, dar si fiert sau la gratar. In principiu poate fi adaugat la tot felul de preparate: se poate pregati la cuptor, alaturi de carne de pui, se pot face ardei umpluti cu broccoli, sufleu de broccoli, ciulama de broccoli, supa crema de broccoli etc.

Gasesti aici cateva retete cu broccoli.


Cum alegi broccoli


Ideal ar fi sa alegem un broccoli verde deschis , fara pete sau semne galbene sau de orice alta culoare.  De asemenea, tulpina trebuie sa fie ferma, iar leguma sa fie neinflorita pentru ca aceasta are un continut mai ridicat de substante nutritive si vitamine.
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Vedeta lunii septembrie: anghinarea. De ce merita cumparata?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi: Fertilizare in vitro cu ovocite donate. Indicatii si sanse de reusita

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi, medic specialist obstetrica-ginecologie

Pune o intrebare