INVESTESTE IN COMUNICARE ELECTORALA

Alege Acasa.ro pentru succesul campaniei tale electorale! Pentru o oferta personalizata contacteaza-ne la office@acasa.ro sau la 0374.112.675.

Dieta si nutritie

#alimente benefice canicula #vara #alimente #canicula

Alimentele ideale pentru zilele caniculare: cum sa eviti deshidratarea si sa iti mentii energia

In zilele caniculare, hidratarea si mentinerea unui nivel optim de energie sunt esentiale pentru a face fata caldurii extreme. Dieta joaca un rol crucial in acest sens, anumite alimente fiind deosebit de eficiente in prevenirea deshidratarii si in furnizarea de energie pe parcursul zilei. Iata cateva dintre cele mai sanatoase alimente pe care este indicat sa le consumi in cantitati mari in zilele toride de vara. 

 

Pepene verde

Pepenele verde este un aliat de nadejde in zilele toride datorita continutului sau ridicat de apa, aproximativ 92%. Este bogat in vitaminele A si C, precum si in antioxidanti, care ajuta la combaterea efectelor negative ale caldurii asupra organismului. Consumul de pepene verde te ajuta sa te hidratezi eficient si iti ofera un boost de energie naturala datorita continutului sau de zaharuri naturale.

Castravetii

Castravetii sunt o alta sursa excelenta de hidratare, avand un continut de apa de aproximativ 95%. Sunt bogati in vitamine si minerale esentiale, precum vitamina K, potasiu si magneziu. Acestia pot fi consumati ca atare, in salate sau sub forma de smoothie-uri racoritoare. In plus, castravetii sunt saraci in calorii, ceea ce ii face o optiune ideala pentru mentinerea unei diete sanatoase.

Fructele de padure

Fructele de padure, precum afinele, zmeura si capsunile, sunt excelente pentru zilele calduroase datorita continutului ridicat de apa si antioxidanti. Aceste fructe ajuta la mentinerea hidratarii si ofera energie datorita continutului de vitamine si fibre. Poti consuma fructele de padure proaspete, in smoothie-uri sau ca topping pentru iaurturi si cereale.

Salata verde

Salata verde, precum iceberg, romaine sau baby spinach, este bogata in apa si fibre, ajutand la mentinerea unei bune hidratari si a unei digestii optime. Este, de asemenea, o sursa importanta de vitamine A, C si K, precum si de acid folic. Consuma salata verde in cantitati generoase, sub forma de salate variate, pentru a-ti asigura un aport constant de lichide si nutrienti.

Rosiile

Rosiile sunt o sursa excelenta de hidratare, continand aproximativ 94% apa. Acestea sunt bogate in licopen, un antioxidant puternic care protejeaza celulele impotriva daunelor cauzate de caldura si razele UV. Rosiile sunt, de asemenea, o sursa buna de vitaminele A si C. Consuma-le in salate, supe reci, precum gazpacho, sau ca gustare.

Citricele

Citricele, cum ar fi portocalele, lamaile si grepfrutul, sunt bogate in vitamina C si apa, fiind excelente pentru hidratare si energizare. Aceste fructe ajuta la intarirea sistemului imunitar si combat oboseala datorita continutului lor de zaharuri naturale. Poti consuma citricele ca atare, sub forma de sucuri naturale sau adaugate in apa pentru un gust racoritor.

Iaurtul

Iaurtul este un aliment nutritiv si hidratant, datorita continutului sau de apa si electroliti. Este, de asemenea, o sursa buna de proteine, probiotice si calciu, care sustin sanatatea generala si digestia. Consuma iaurt simplu sau cu fructe proaspete pentru un mic dejun sau o gustare sanatoasa.

Apa de cocos

Apa de cocos este o bautura naturala extrem de hidratanta, bogata in electroliti precum potasiul, magneziul si sodiul. Aceasta ajuta la refacerea nivelurilor de electroliti pierdute prin transpiratie si ofera energie datorita continutului sau de zaharuri naturale. Poti consuma apa de cocos ca atare sau adaugata in smoothie-uri.

Pepenele galben

Pepenele galben este similar cu pepenele verde in ceea ce priveste continutul ridicat de apa si beneficiile pentru hidratare. Este, de asemenea, bogat in vitaminele A si C, care ajuta la mentinerea sanatatii pielii si la protejarea acesteia impotriva efectelor nocive ale soarelui. Consuma pepenele galben proaspat, in salate de fructe sau smoothie-uri.

Sfecla rosie

Sfecla rosie este o sursa excelenta de antioxidanti si nutrienti esentiali, precum folatul, manganul si potasiul. De asemenea, contine apa in proportie semnificativa, ajutand la mentinerea hidratarii. Sfecla rosie poate fi consumata in salate, sucuri sau gatita, oferind o doza sanatoasa de energie si vitalitate.

Prin integrarea acestor alimente in dieta ta zilnica, vei putea sa te hidratezi eficient si sa iti mentii nivelul de energie chiar si in cele mai caniculare zile de vara. Astfel, vei face fata mai usor temperaturilor ridicate si te vei bucura de un sezon estival confortabil si sanatos.

Nu uita sa bei zilnic minim doi litri de apa, indiferent de alimentatia pe care o adopti.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Feniculul previne cancerul. Descopera-i toate beneficiile!

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare