INVESTESTE IN COMUNICARE ELECTORALA

Alege Acasa.ro pentru succesul campaniei tale electorale! Pentru o oferta personalizata contacteaza-ne la office@acasa.ro sau la 0374.112.675.

Dieta si nutritie

#akimente # efect antiinflamator #sanatate

Alimentele care au efect antiinflamator. Ce trebuie sa consumi cat mai des pentru a avea grija de sanatatea ta

Studiile sugereaza ca unele alimente pot ajuta la reducerea inflamatiei cronice. Printre acestea se numara uleiul de masline, anumite fructe de padure, fructe, legume, condimente si peste. 

 

Pe de o parte, iti ajuta organismul sa se apere de infectii si leziuni. Pe de alta parte, inflamatia cronica poate duce la boli. Stresul, nivelul scazut de activitate si alimentele care provoaca inflamatii pot face ca acest risc sa fie si mai semnificativ. Din acest motiv, consumul de alimente care pot ajuta la reducerea inflamatiei este foarte indicat.

Care sunt alimentele antiinflamatorii de top?

Alimente precum fructele, legumele si condimentele contin compusi antiinflamatori si pot ajuta la reducerea inflamatiei. Cele mai antiinflamatorii alimente sunt:

  • fructele de padure
  • pestele gras
  • broccoli
  • avocado
  • ceaiul verde
  • ardei
  • ciuperci
  • struguri
  • turmeric
  • ulei de masline extravirgin
  • ciocolata neagra si cacao
  • rosii
  • cirese

Alimente care provoaca inflamatie in corp

In plus fata de umplerea dietei cu ingrediente nutritive antiinflamatorii, este esential sa limitezi consumul de alimente care pot promova inflamatia poate sustine sanatatea ta generala.

De exemplu, un aport mai mare de unele alimente de tip fast-food, de gustari congelate la microunde si de produse din carne procesata poate fi asociat cu niveluri mai ridicate in sange ale markerilor inflamatori, cum ar fi CRP.

Alimente precum bauturile indulcite cu zahar si carbohidratii rafinati pot, de asemenea, sa favorizeze inflamatia.

Exemple de alimente care au fost legate de niveluri crescute de inflamatie pot include:

  • Alimentele procesate: chipsurile de cartofi si mancarea de tip fast-food.
  • Carbohidrati rafinati: painea alba, orezul alb, biscuitii si biscuitii.
  • Alimente prajite: cartofi prajiti, pui prajit si batoane de mozzarella.
  • Bauturi indulcite cu zahar: sucuri, ceai dulce si bauturi sportive.
  • Carnea procesata: sunca, sunca si hot dog.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Feniculul previne cancerul. Descopera-i toate beneficiile!

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare