Dieta si nutritie

#alimente #bauturi #energie

Alimente si bauturi care iti dau energie

Oboseala, de cele mai multe ori, legata de stresul prelungit si, in unele cazuri, de anxietate, este o problema care a devenit deja comuna in lumea moderna. Multi oameni se trezesc dimineata si, din pacate, se simt deja obositi, apoi, in timpul zilei, sunt adesea intr-o stare de letargie sau intr-o dispozitie proasta. Este cunoscut faptul ca oboseala ne afecteaza performantele, fie la scoala, fie la locul de munca, in special prin faptul ca ne face mai dificila concentrarea, chiar si in cazul unor sarcini facile.

 

Cel mai bun sfat pentru combaterea oboselii este sa dormi suficient si sa te asiguri ca faci tot posibilul sa ai un somn de calitate. Daca si in astfel de conditii ai nevoie de un plus de energie, exista anumite alimente si bauturi ce te pot ajuta sa ramai concentrat si in forma. Iata cateva dintre ele:

Cafeaua

Este, probabil, cea mai cunoscuta bautura care energizeaza. Cantitatea mare de cofeina gasita in cafea actioneaza, in cazul celor mai multi oameni, ca un stimulent al sistemului nervos. Marele avantaj al cafelei, pe langa faptul ca stimuleaza dinamismul si combate starea de somnolenta, este imbunatatirea concentrarii. Daca esti un iubitor de cafea, incearca un espressor automat LatteGo, care adauga in ceasca ta de cafea si un strat de spuma de lapte fina si delicioasa. In plus, este o cafea preparata simplu, rapid, fara efort, la o atingere de buton, deci vei castiga si timp in diminetile grabite, fara a renunta la aroma preferata. Totusi, trebuie sa ai in vedere ca, pentru a te bucura de un somn odihnitor, este indicat ca dupa ora 16:00 sa nu bei bauturi ce contin cofeina.

Ceaiul verde

Ceaiul verde, pe langa proprietatile sale energizante, gratie cafeinei, este considerat si o bautura bogata in antioxidanti. Continutul sau ridicat de antioxidanti provine in special din concentratia mare de polifenoli. Se considera ca o ceasca de ceai are un continut antioxidant de 3,5 ori mai mare decat un pahar de suc de portocale si de patru ori mai mare decat vitamina C. Proprietatile sale antioxidante au, prin urmare, un impact pozitiv asupra celulelor pielii, pentru a lupta impotriva imbatranirii.

Banana

Acest fruct este cunoscut ca o sursa importanta de potasiu si proteine. Acesta este si motivul pentru care bananele sunt consumate de catre sportivi, pentru a-si mentine nivelul optim de energie in timpul exercitiilor fizice. Pe langa nutrientii principali mentionati anterior, bananele contin un aminoacid numit triptofan, care produce serotonina, un neurotransmitator ce contribuie la o stare generala de bine.

Ciocolata

Ciocolata este un antioxidant si contine substante ce actioneaza ca stimulente ale sistemului nervos central, precum cafeina, teobromina sau feniletilamina. Aceste substante favorizeaza concentrarea si potenteaza starea de vigilenta, pe langa faptul ca iti ofera un plus de energie. Incearca sa consumi mai ales ciocolata neagra, deoarece este foarte bogata in cacao si, in plus, contine si magneziu.

Ghimbirul

Acest rizom este folosit de foarte mult timp, mai ales in Asia, si are diferite intrebuintari. Este o planta utilizata pe scara larga in medicina pe baza de plante, avand proprietati stimulatoare asupra sistemului nervos central. Se poate consuma, de exemplu, ca un ceai ori sub forma de smoothie, impreuna cu fructe si legume, mai ales dupa-amiaza, cand te simti mai putin dinamic, dar nu mai vrei sa consumi bauturi pe baza de cofeina. O alta planta de origine asiatica, adesea folosita pentru a lupta impotriva oboselii, este ginsengul, din care de asemenea se poate face ceai.

Mierea

Bogata in glucoza, mierea este o sursa rapida de energie pentru organismul tau, fiind absorbita rapid. Nu ezita sa iti indulcesti ceaiurile de plante cu putina miere, mai ales cand te simti letargic si nu te poti concentra asupra activitatilor curente. De asemenea, pusa pe o felie de paine integrala prajita, mierea poate fi o excelenta gustare.

Asadar, atunci cand ai nevoie de un plus de energie, ai la indemana numeroase alternative dintre care o poti alege pe cea care ti se potriveste cel mai bine. Daca starea de oboseala nu este ameliorata si se prelungeste semnificativ, nu ezita sa discuti despre asta cu medicul tau. Oboseala cronica are nevoie de ingrijire de specialitate.

FOTO: Pexels.com

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gustari sanatoase pe care le putem da copiilor la scoala

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului