Dieta si nutritie

#unt de arahide #legume #fibre #alimentatie sanatoasa #alimente 2012

Alimente pe care sa le mananci in 2012

Varza de Bruxelles, painea din cereale integrale , rosiile, kefirul sau semintele de in sunt alimente care nu trebuie sa iti lipseasca din alimentatie in 2012. Contin vitamine, minerale, fibre si nutrienti benefici pentru organism si previn numeroase afectiuni.

 

Sirop de agave


Derivat din aceeasi planta din care este realizata tequila, siropul de agave este una dintre bauturile pe care sa le consumi in anul 2012.

Cunoscut si sub numele de nectar de agave, acest sirop are o aroma puternica si un gust mai dulce decat al mierii. Are insa putine calorii si nu mareste nivelul de zahar din sange.
 

Paine artizanala din cereale integrale


In acest an, renunta la produsele de panificatie si patiserie super rafinate in favoarea celor care folosesc cereale integrale. In ultima perioada, aceste produse se gasesc din ce in ce mai des in magazine si pe rafturile brutariilor.

Cand mergi la cumparaturi, alege paine din ovaz, faina integrala, orz, mei sau orez brun. Poti incerca sa prepari chiar tu acasa paine sau chifle gustoase, cu cereale integrale.
 

Varza de Bruxelles


Varza de Bruxelles castiga din ce in ce mai multa popularitate si este cautata de tot mai multe persoane pentru proprietatile sale benefice pentru organismul uman.

Contine cantitati important de vitamina C, 200 de grame de varza de Bruxelles asigura 130% din necesarul zilnic de vitamina C al unei persoane sanatoase. Gatita corespunzator, aceasta leguma de dimensiuni mici are un gust extrem de bun.
 

Grau spelta


Cunoscut sub numele de farro, acest sortiment de grau este extrem de popular in Italia, unde este folosit la numeroase preparate culinare. Are o textura elastica si o aroma de nuci. Poate fi folosit in salate, supe sau aperitive.
 

Seminte de in


Semintele de in sunt bogate in acizi grasi omega 3, extrem de benefici pentru sanatate. Acizii grasi omega 3 reduc inflamatiile, stimuleaza circulatia sangelui, reduc riscul de hipertensiune si de formare a cheagurilor de sange. Semintele de in pot fi consumate in iaurturi, salate sau paine.
 

Iaurt grecesc


Cu o consistenta mai groasa si un gust mai profund, iaurtul grecesc este din ce in ce mai folosit in intreaga lume. Contine cantitati mari de proteine, este cremos si gustos si potrivit pentru numeroase preparate culinare.
 

Rosii


Rosiile sunt o sursa importanta de vitamina A, necesara pentru sanatatea ochilor si oaselor. De asemenea, rosiile contin licopen, un antioxidant extrem de puternic care tine la distanta afectiunile cadiovasculare si cancerul si elimina efectele nocive ale radicalilor liberi.
 

Kefir


Kefirul este o bautura lactata fermentata, benefica pentru organismul uman. Contine cantitati mari de probiotice care stimuleaza sistemul imunitar . Atunci cand cumperi acest produs alege sortimentele simple, fara adaos de zahar sau in combinatie cu fructe. Kefirul este bogat si in calciu, fiind ideal pentru micul dejun.
 

Unt de arahide


Untul de arahide este bogat in vitamina E, care lupta impotriva efectelor nocive ale radicalilor liberi. Poti consuma si fistic, nuci si alune, care contin si grasimi sanatoase pentru organism.
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Vedeta lunii septembrie: anghinarea. De ce merita cumparata?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare