Dieta si nutritie

#alimente #infarct #vitamina d #alimente infarct #grasimi saturate

Alimente care provoaca infarct

O alimentatie echilibrata , vitamina D si miscarea sunt factori care previn infarctul. Dieta, in special, joaca un rol important in reducerea riscului de infarct . Printre alimentele pe care trebuie sa le eviti se numara grasimile saturate, carnurile si mezelurile procesate si bauturile carbogazoase dietetice.

 

Factori de risc ai infarctului


Infarctul este una dintre principalele cauze de mortalitate din lume. Riscul creste insa odata cu inaintarea in varsta in special in randul femeilor.

Cel mai intalnit tip de infarct este infarctul ischemic care este cauzat de obstructia vaselor de sange care alimenteaza creierul.

Printre factorii care cresc riscul de infarct se numara:

  • obezitatea
  • deficienta de vitamina D
  • tensiunea arteriala.

 

Infarctul apare de obicei fara niciun advertisment


Inainte de a suferi un infarct nu vei experimenta niciun fel de simptom. Dupa un infarct, rezultatele sunt devastatoare. Chagurile de sange care blocheaza irigarea creierului duce la distrugerea celulelor nervoase.

Cu cat creierul este mai mult timp privat de oxigen, cu atat celulele nervoase sunt mai expuse distrugerii. Daca experimentezi un infarct, este indicat sa ceri de urgenta ajutorul si sa mergi de urgenta la spital.

Infarctul se manifesta prin:

  • ameteala
  • pierderea echilibrului
  • probleme de mers
  • confuzie
  • slabiciune a unei parti a corpului
  • probleme de vedere
  • dureri de cap severe.

 

Schimbarile de alimentatie te ajuta sa previi infarctul


Pentru prevenirea infarctului, dieta joaca un rol crucial. Printre cele mai nocive alimente sunt cartofii prajiti, biscuitii sarati, produsele de patiserie, gogosile, alimentele semipreparate, supele la plic, carnea rosie, sare sau sucurile carbogazoase.

Incearca sa eviti aceste alimente si sa la e inlocuiesti cu fructe si legume proaspete, peste, cereale integrale sau lactate.
 

Grasimile saturate cresc riscul de infarct


Orice aliment care contine grasimi saturate este periculos pentru sanatate si trebuie evitat. Printre alimentele care contin grasimi saturate se numara alimentele biscuitii sarati, chips-urile, cartofii prajiti, produsele de patiserie sau alimentele prajite.

Grasimile saturate produc inflamatii, care duc la afectiuni cardiovasculare .
 

Atentie la consumul de carne procesata sau afumata


Anumite substante chimice, precum nitratul de sodiu, care se gasesc in carnea sau mezelurile afumate distrug vasele de sange, ceea ce creste riscul de infarct. In plus, nitratii din aceste produse duc si la diverse tipuri de cancer.

Carnatii, baconul, salamurile si alte astdfel de produse maresc si riscul de diabet, afecteaza functionarea corecta a plamanilor si du la afectiuni pulmonare grave.
 

Evita consumul de bauturi carbogazoase


Persoanele care consuma bauturi carbogazoane, in special sortimentele dietetice, sunt mai expuse infarctului. Aceste bauturi contin indulcitori artificiali care maresc riscul de infarct si alte afectiuni cardiovasculare cu 48%.

Indulcitori artificiali precum aspartam sau sucraloza sunt cei mai periculosi pentru organimul uman.
 

Deficienta de vitamina D creste riscul de infarct


Deficienta de vitamina D dubleaza riscul de infarct. In mod normal, vitamina D este procurata prin expunerea la soara. Exista insa si surse alimentare bogate in vitamina D. Aceasta vitamina este esentiala pentru functionarea si reglarea a numeroase functii ale organismului uman.

Ajuta la stimularea ADN-ul si la producerea de celule in organism.
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului


Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gustari sanatoase pe care le putem da copiilor la scoala

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare