5 alimente rele, care de fapt sunt foarte sanatoase pentru organism

Dieta si nutritie

#nutritie #dieta #alimente rele #aliemntatie #alimente benefice

5 alimente rele, care de fapt sunt foarte sanatoase pentru organism

In fiecare zi auzi la televizor sau vezi pe net diversi experti care te sfatuiesc sa nu consumi anumite alimente, intrucat sunt rele pentru sanatate. Partial, ei au dreptate, deoarece orice aliment consumat in exces poate avea efecte negative asupra organismului, insa atat timp cat il consumi rational, iti va aduce beneficii. Descopera doar cateva dintre alimentele considerate rele, care, in realitate, sunt foarte sanatoase.

1. Cartofii

Cartofii au o reputatie proasta si sunt blamati pentru faptul ca ingrasa. In realitate, cartoful este un aliment cat se poate de sanatos, ceea ce este nesanatos in privinta lui este modul in care il gatesti.

Cartofii prajiti si chipsurile sunt cele mai rele preparate, insa nu acelasi lucru se poate spune despre cartofii copti si cei fierti. Cele doua variante din urma sunt foarte sanatoase, intrucat iti furnizeaza fibre, potasiu si antioxidanti, la care se adauga amidon rezistent, un compus care iti confera senzatia de satietate si inhiba pofta de mancare.

2. Untul de arahide

Daca te-ai ferit pana acum sa consumi unt de arahide, pentru ca ai auzit ca ingrasa si are foarte multe calorii, afla ca lucrurile nu stau chiar asa. De fapt, untul de arahide este chiar sanatos, intrucat contine grasimi mononesaturate, vitamine din complexul B, vitamina E, magneziu, fosfor si proteine. Untul de arahide nu ar trebui consumat in cantitati exagerate, insa pentru gustarile din timpul zilei este alegerea perfecta.

3. Ouale

Cine spune ca ii creste nivelul de colesterol rau daca mananca oua, se insala. Ouale reprezinta cea mai buna sursa de proteine pure si contin o multime de vitamine si minerale. Intr-adevar, galbenusul contine colesterol, insa cantitatea este mult prea mica pentru a fi considerata un pericol pentru sanatate.

4. Popcornul

Popcornul, cel pe care il pregatesti in tigaie, nu la cuptorul cu microunde, este o gustare foarte sanatoasa, deoarece limitezi aportul de sodiu si de ulei si poti adauga o multime de alte condimente pline de virtuti terapeutice (boia, cimbru, rozmarin, piper etc). Asadar, nu mai considera ca popcornul este total nesanatos, ci gandeste-te ca este o cereala integrala care inmagazineaza o cantitate mare de vitamine si minerale.

5. Cafeaua

Consumata cu moderatie, cafeaua are doar beneficii pentru organism, datorita continutului mare de substante antioxidante care previn degradarea celulelor, insa ar trebui savurata fara frisca si alte ingrediente pline de calorii.

Sursa foto: sheknows.com

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului


Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi: Fertilizare in vitro cu ovocite donate. Indicatii si sanse de reusita

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi, medic specialist obstetrica-ginecologie

Pune o intrebare