Dieta si nutritie

#beneficii proteine # importanta proteine #alimentatie #sport #proteine

3 beneficii cheie ale proteinelor pentru sanatate si performanta sportiva

Proteinele sunt esentiale pentru fiecare persoana, in fiecare zi. Proteinele devin cu atat mai importante cu cat suntem mai activi si, desi majoritatea oamenilor stiu ca sunt importante, adesea nu intelegem motivele.

Proteinele sunt alcatuite din aminoacizi, iar aceste proteine si aminoacizi sunt principalele componente ale muschilor, oaselor, pielii, tesuturilor si organelor noastre. Atunci cand consumam proteine, corpul nostru le descompune in aminoacizi individuali in timpul digestiei si apoi foloseste acesti aminoacizi pentru a crea noi proteine in tot corpul. Este esential sa consumam o cantitate adecvata de proteine; altfel, organismul va trebui sa descompuna masa musculara pentru a obtine aminoacizii de care are nevoie pentru a functiona.

Exista 3 beneficii principale ale proteinelor:

Beneficiul #1 - Proteinele contribuie la satietate

Una dintre principalele probleme pentru persoanele care tin o dieta bazata pe restrictii calorice in incercarea de a pierde in greutate si pentru sportivii care ard o cantitate semnificativa de calorii este senzatia de foame. In acest caz, consumul de proteine poate fi deosebit de benefic, deoarece contribuie la mentinerea satietatii mai mult timp, comparativ cu consumul de carbohidrati sau grasimi. Asadar, pentru oricine incearca sa reduca la minim consumul de gustari nesanatoase, gustarile bogate in proteine reprezinta o alternativa sanatoasa.

Beneficiul #2 - Proteinele stimuleaza metabolismul

Pe langa faptul ca ajuta la promovarea satietatii, proteinele pot contribui, de asemenea, la accelerarea metabolismului, ceea ce poate ajuta la arderea mai eficienta a caloriilor, un lucru important pentru oricine doreste sa isi schimbe compozitia corporala.

Atunci cand sunt consumate pe parcursul zilei, proteinele contribuie la mentinerea masei musculare. O masa musculara adecvata este, de asemenea, esentiala pentru mentinerea metabolismului.

Beneficiul #3 - Proteinele contribuie la recuperare si cresterea masei musculare

Consumul de proteine nu numai ca ajuta la prevenirea degradarii masei musculare, dar poate contribui si la cresterea acesteia. Combinarea activitatii regulate si a exercitiilor fizice cu aportul de proteine promoveaza cresterea musculara.

Proteinele de inalta calitate contin toti aminoacizii esentiali si sunt bogate in aminoacizi cu lant ramificat (BCAA). Leucina, unul dintre acesti BCAA, joaca un rol major in promovarea cresterii musculare si a recuperarii dupa exercitiile de rezistenta si anduranta. Aceste proteine de inalta calitate se gasesc in alimentele proteice de origine animala, cum ar fi carnea slaba de pasare, carnea de vita, pestele, produsele lactate, produsele din oua si ouale intregi.

Shake-urile proteice sunt extrem de convenabile, ceea ce le face utile pentru persoanele active si sportivii care sunt mereu in miscare. In cazul in care alegeti un supliment de pudra proteica, s-a demonstrat ca proteinele din zer si cele pe baza de plante, cum ar fi soia sau mazarea, promoveaza cel mai eficient cresterea si recuperarea masei musculare.

Cate proteine ar trebui consumate si cat de des?

Momentul consumului de proteine este deosebit de important pentru sportivi sau pentru oricine incearca sa isi dezvolte masa musculara. Exercitiile fizice solicita muschii. Consumul de proteine dupa un antrenament ajuta la repararea si reconstructia muschilor.

Aportul recomandat de proteine este de 20-40 de grame de proteine in decurs de o jumatate de ora dupa efectuarea exercitiilor fizice.

De Dana Ryan, Ph.D., MBA, M.A. – Director, Sport Performance and Education, Herbalife Nutrition

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului