INVESTESTE IN COMUNICARE ELECTORALA

Alege Acasa.ro pentru succesul campaniei tale electorale! Pentru o oferta personalizata contacteaza-ne la office@acasa.ro sau la 0374.112.675.

Dezvoltare personala

#jpb stresant #gestionare stres #stres job #job #stres

Lucrezi de acasa? Sfaturi pentru gestionarea stresului la care poti apela cu incredere

 

De la trecerea la lucrul de acasa in timpul pandemiei COVID-19, unii au gasit mai mult timp pentru hobby-uri sau familie, in timp ce altii simt ca balanta a inclinat prea mult spre munca. Daca te confrunti cu intalniri online constante si interactiune minima cu echipa, nu esti singur. Afla de mai jos cum sa faci fata stresului in astfel de situatii.

Imparte sarcinile 

Atunci cand te afli la baza unei gramezi mari de munca si privesti in sus, este prea usor sa te simti coplesit de dimensiunea sarcinii pe care o ai la indemana. Cu toate acestea, indiferent de dimensiunea unei sarcini, aceasta este intotdeauna compusa din mai multe sarcini mai mici. Impartirea sarcinii in bucati mici o va ajuta sa para mult mai usor de gestionat.

Gandeste pozitiv 

Atunci cand presiunea se abate asupra ta din toate partile, poate fi usor ca gandurile negative sa intre in spirala. Cu toate acestea, a sta pe ganduri negative nu face decat sa le dea putere. Daca simti ca gandurile negative iti dau tarcoale prin cap, incearca sa intrerupi fluxul distragandu-ti atentia cu un gand pozitiv. Acest lucru iti va determina creierul sa treaca la "zona fara stres".

Practica recunostinta 

Cercetarile arata ca persoanele care fac un efort sa fie recunoscatoare pentru lucrurile bune din viata lor au niveluri mai scazute de cortizon, hormonul care contribuie la stres. Daca incepi fiecare zi prin a numi trei lucruri pentru care esti recunoscator, poti reduce nivelul cortizonului si poti face fata mai bine stresului unei vieti profesionale incarcate.

Asigura-te ca ai un somn adecvat 

Atunci cand volumul de munca este foarte mare, poate fi usor sa lucrezi multe ore in detrimentul unui somn bun. Cu toate acestea, somnul este important pentru productivitate si acest lucru poate inrautati lucrurile. Un somn bun in fiecare noapte permite corpului si mintii sa se refaca dupa stresul de peste zi si sa fie pregatite sa abordeze cu incredere ziua urmatoare. 

Mediteaza

Meditatia este o alta modalitate foarte buna de a scapa de presiunile constante ale unei vieti profesionale incarcate. Poate fi vazuta ca un fel de distractie mentala. Doar 10 minute in fiecare zi pentru a medita si a te indeparta de situatiile stresante te vor ajuta sa iti pastrezi perspectiva si sa vezi imaginea de ansamblu.

Invata sa traiesti cu disconfortul 

Dar atunci cand te afli intr-o situatie neobisnuit de stresanta, cum ar fi sa sustii o prezentare sau sa dam un examen? Un sfat excelent este sa inveti sa traiesti cu disconfortul unor astfel de sarcini. De exemplu, daca trebuie sa faci o prezentare, exerseaza in fata oglinzii sau in fata a doi sau trei prieteni inainte de ziua cea mare. Scopul nu este sa scapi de disconfort, ci sa te ajuti sa te obisnuiesti cu senzatia.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dezvoltare-personala

Expertul Acasa.ro, psiholog Elena Done: Identitatea de sine

Experti Familie & Relatii

Expertul Acasa.ro, psiholog Daniela Nicoleta Dumitrescu: 10 ani in plus sau 10 ani cu plusuri?

Experti Familie & Relatii

Expertul Acasa.ro, psiholog Daniela Nicoleta Dumitrescu: Copiii nu trebuie sa fie atenti, copiii trebuie sa fie curiosi!

Experti Familie & Relatii

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Daniela Irimia: Femeia in rol principal

Expertul Acasa.ro Daniela Irimia, trainer de dezvoltare personala

Pune o intrebare

Sfatul expertului