Estimata in 2011 la 25-30 milioane de euro, piata de training din Romania este una dintre cele mai importante din domeniul serviciilor de consultanta.
In piete mult mai mari si mult mai mature (cum este piata nord-americana, spre exemplu) numai tranzactiile din piata de training de leadership au fost estimate in 2011 la 60 miliarde dolari!
Indiferent la ce realitate economica ne raportam, insa, subiectul legat de trainingul si dezvoltarea liderilor este unul la fel de important, nu numai din perspectiva cifrelor mari vehiculate in termeni de bugete, ci si prin cea a impactului asupra destinului unei organizatii.
O intrebare legitima si logica in acest context este: cat de bine sunt investiti acesti bani in trainingul si dezvoltarea liderilor? Produc acestea impactul dorit? Ce factori trebuie luati in seama de catre o companie atunci cand doreste sa investeasca in traininguri pentru manageri? Sunt cei propusi pentru astfel de programe si cei mai potriviti, in ciuda faptului ca ocupa o pozitie de conducere?
Cand masuram leadership-ul ca abilitate, cea mai pragmatica si corecta abordare este evaluarea prin prisma performantelor echipei.