In acelasi timp, cunoscutul psiholog roman Laura-Maria Cojocaru, presedinte si fondator al Institutului de Neuro-Programare Lingvistica Somato-Integrativa (INLPSI), afirma ca suntem suma celor 5 (sau mai multe) persoane de care ne inconjuram in mod obisnuit. In realitate pot fi mai multi sau mai putini de 5, insa existenta neuronilor-oglinda confirma intr-adevar faptul ca aceste persoane ajung in timp sa ne defineasca.
“O vorba din batrani evidentiaza un aspect asemanator: ”spune-mi cu cine te insotesti, ca sa-ti spun cine esti!” Desigur, intrebarea care se naste este: ”cine pe cine influenteaza/invata?” Raspunsul este cat se poate de simplu: ”suntem mai usor influentati de cantitate, de existenta a mai multor oameni de o anumita tipologie si de o anumita frecventa de repetare a comportamentelor, deciziilor, motivatiilor, strategiilor, obiceiurilor etc”. Ceea ce apare mai mult sau mai des cantitativ, reprezinta factorul care va produce schimbarea/influenta. In concluzie, ne putem ajuta de existenta acestui tip de neuroni pentru a invata sa ne atingem mai usor obiectivele de orice tip ar fie ele. Putem invata sa ne atragem prosperitatea, abundenta in viata noastra, atat pe plan profesional si financiar, cat si relational, al sanatatii, al existentei unui timp liber de calitate, al unei stari de implinire interioara etc”, explica psihologul Laura Maria Cojocaru.
In acelasi timp, specialistul considera ca, prin intermediul sau cu ajutorul neuronilor-oglinda, putem “imita” si aduce in viata noastra strategii de succes care sa ne duca mai usor si mai sigur la modul de viata dorit, alegand sa fim mai mult timp in preajma oamenilor de la care avem ceva de invatat, care au succes cel putin pe unul dintre planurile mari ale vietii: sanatate, relatii personale, relatii sociale, finante, timp liber de calitate.
Cum producem acest ”upgrade” catre prosperitate?
Raspunsul, pe cat de simplist este, pe atat de surprinzatoare sunt rezultatele: Observand la persoanele de succes de care am ales sa ne inconjuram:
1. Modul de gandire
2. Limbajul verbal, non-verbal si para-verbal
3. Comportamentul
4. Actiunile
5. Modalitatile de stabilire a obiectivelor
6. Modalitatii de planificare a pasilor necesari atingerii obiectivelor
7. Disciplina realizarii pasilor necesari atingerii acestora
8. Strategii de succes utilizate
9. Modalitati de automotivare si mentinere a energiei, a focusului pe obiectiv
10. Cresterea capacitatilor de adaptare, de negociere, de flexibilitate (pentru o gasire mai rapida de solutii), invatare si dezvoltare continua
Sursa foto: pexels.com