Cumpararea unei locuinte

#agentie imobiliara #imobiliare #locuinte de vanzare

Agentiile imobiliare din Romania raporteaza o crestere a numarului de tranzactii pe 2014

Anul 2014 vine cu vesti bune pentru patronii si angajatii agentiilor imobiliare din Romania, dar si pentru cei care planuiesc si isi puna spre vanzare locuinta. Piata imobiliara da semne de dezghet, conform previziunilor analistilor, continuand trendul din 2013 cu o crestere de peste 8% in luna ianuarie 2014 fata de luna ianuarie a anului 2013.

In topul acestei cresteri binevenite se afla capitala cu aproape 3.500 de unitati tranzactionate in plus fata de aceeasi perioada a anului precedent, urmata de Bihor si Timis cu cate aproximativ 3.000 mai multe locuinte vandute, conform datelor furnizate de ANCPI. Si la nivel mondial in luna ianuarie a anului 2014 s-au inregistrat aproape 60.000 de operatiuni incheiate pe piata imobiliara fata de aproximativ 50.000 in aceeasi perioada a anului precedent. Site-uri de top din domeniul imobiliarelor confirma aceasta crestere treptata a numarului de tranzactii ce prefateaza o reechilibrare a pietei in pragul demararii unui nou program guvernamental ce va transforma Prima Casa in Noua Casa.

Cresterea cu adevarat semnificativa a fost inregistrata in 2013, numarul de tranzactii imobiliare efectuate fiind cu 17% mai mare decat in anul 2012. Aceasta evolutie sustinuta da sperante patronilor agentiilor imobiliare din Romania care au fost grav afectate de criza financiara din ultimii 5 ani.

In perioada de crestere economica ocupatia de broker imobiliar parea una dintre cele mai banoase meserii, motiv pentru care agentiile imobiliare se inmulteau an de an. Insa odata cu venirea crizei, numarul agentiilor active a scazut cu 70%-80%, rezumandu-se la afacerile deja consacrate unde experienta a facut posibila supravietuirea in conditii dificile. Reprezentatii agentiilor imobiliare de top din capitala declarau anul trecut ca reusesc sa se mentina pe profit axandu-se pe inchirieri si concentrandu-si atentia pe metode de promovare ce fac uz de retele sociale si site-uri de anunturi de top precum gimo.ro si imobiliare.ro. Un broker imobiliar trebuia sa munceasca in 2012 dublu fata de perioada de dinaintea crizei pentru a castiga aceleasi sume de bani.

Cresterea procentuala a numarului de tranzactii imobiliare efectuate in primul trimestru al anului 2014 este un semn bun pentru agentiile imobiliare care se pregatesc pentru reluarea activitatii intr-un ritm mai alert odata cu relaxarea conditiilor de creditare si ieftinirea creditelor in lei.

Agentiile imobiliare din Romania sunt optimiste in ceea ce priveste situatia pe urmatorii ani, considerand criza drept o lectie invatata din care ies cu mai multa experienta si competenta profesionala. Aceasta perioada dificila nu a crescut competitivitatea intre agentiile imobiliare asa cum s-ar fi crezut ci mai degraba a incurajat comunicarea si schimbul de experienta. Doar in ultimii 3 ani au fost infiintate numeroase cluburi si asociatii ale brokerilor menite sa dezvolte strategii eficiente pentru situatia de piata din momentul actual.

Pentru clienti, acest lucru inseamna o selectie de top a acestor agentii imobiliare Romania, cu brokeri mai bine pregatiti. Pentru companiile care au reusit sa supravietuiasca pe timpul crizei, aceasta crestere din ultimii doi ani este motiv de optimism, acestia sunt pusi in fata unei piete imobiliare pe cale sa isi revina, curatata de agentiile lipsite de profesionalism, vinovate de lipsa de incredere pe care cumparatorul din 2007-2008 o arata fata de brokeri.

Sursa foto: ago.ro

Publicitate

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Pentru specialisti

Sfatul expertului

Top

Cauta-ti perechea