#_the-last-song-2010 #miley cyrus #drama #nicholas sparks #film

The Last Song - cronica de film

Din 7 mai, fenomenul Miley Cyrus, pustoaica cu voce groasa care a innebunit copiii din toata lumea si a abuzat cativa ani (bine ca intre timp a crescut) de rabdarea parintilor, a ajuns din nou pe ecranele de la noi; de data asta cu o poveste mai matura, The Last Song.

miley cyrusDupa ce Hanna Montana, serialul transmis de Disney Channel , care a propulsat-o pe Miley la statutul de superstar puber, s-a incheiat (filmarile, ca serialul mai are sezonul 4 de difuzat pana in 2011), cantareata a trecut la proiecte mai serioase: un videoclip mai pentru oameni mari ("Can’t Be Tamed") si o drama de vizionat cu o cutie de servetele la indemana (atat de netalentata e Miley), The Last Song.

Regizat de Julie Ann Robinson (aflata la primul lungmetraj pentru marele ecran) dupa un roman de Nicholas Sparks (acel nene de scoate in fiecare an cate un roman siropos, care anul urmator este pus pe pelicula, si aici ma refer la peliculele The Notebook, A Walk to Remember, Message in a Bottle, Nights in Rodanthe si Dear John), The Last Song ne-o baga pe gat pe Miley Cyrus drept o adolescenta cu probleme (ale ei sunt mai mari decat ale altora pentru ca sunt ale ei, sa ne intelegem) de adaptare/integrare/socializare dupa divortul parintilor ei.the last song

Miley este Ronnie, o tanara de 16, talentata, cica, la pian, care simte nevoia sa iasa in evidenta facand totul impotriva curentului in general si a parintilor in special. Desi ar putea deveni o pianista de succes, doar ni se spune ca are talent cu caru’, Ronnie prefera sa se izoleze si sa-si rateze viata cu talent si arta pentru ca se simte tradata de parintii care au divortat. Mai ales, este dezamagita de tatal care s-a mutat la mare distanta de ea si fratele ei mai mic, Jonah (Bobby Coleman).

Ronnie nu are prieteni, nici nu vrea, dar isi doreste sa-si saboteze si admiterea la universitate pentru ca refuza sa mai cante la pian dupa trauma legata de divortul parintilor. Cand mama (Kelly Preston) ii aduce pe Ronnie si pe Jonah in Georgia pentru a petrece vara alaturi de tatal lor, fata nu stie cum si in ce directie sa fuga. Se imprieteneste cu o fatuca suspecta si mai dezechilibrata decat ea de pe urma careia da numai de necazuri , dar in acelasi timp atrage atentia unui pusti foarte popular in oras (deh, e dragut, blond si plin de bani), care se indragosteste de ea.

the last songRonnie evita avansurile lui Will (Liam Hemsworth, fratele mai mic al lui Chris Hemsworth – zeul Thor intr-un nou film de la Marvel) o perioada, insa si ea se indragosteste de el (cei doi au devenit iubiti si in realitate, chiar in timpul filmarilor). Treptat, povestea de dragoste ii schimba atitudinea lui Ronnie si adolescenta devine mai implicata si receptiva la problemele altora. Dar, toate bune si frumoase pana cand un alt necaz (de data asta pe bune, nu numai probleme ca la 16 ani) da peste Ronnie si fratele ei: Steve (Greg Kinnear), tatal lor, este bolnav de cancer in stadiu terminal.

Daca vi se pare o telenovela sau un film de pe Hallmark, nu sunteti departe. Oricum, The Last Song este doar o melodrama  mediocra, al carei unic star trebuie sa fie Miley Cyrus (nu-i scapa nicio scena) pentru ca numele ei este de ajuns pentru a atrage o anumita categorie de public la cinema. Probabil, Greg Kinnear si Kelly Preston, ale caror prestatii actoricesti, de altfel, sunt decente pentru personajele de umplutura care li s-au pus in brate, trebuie sa fie mandri de faptul ca apogeul carierei lor este un rol secundar intr-un film cu Miley Cyrus.

Pustoaica din Hannah Montana se joaca, de fapt, tot filmul pe ea. Enervanta este in mod natural, iar unoeri se screme sathe last song planga, incercand sa mimeze o oarecare emotie. O face prost. Mai usor se descurca insa in rol de iubita cucerita, dar asta probabil pentru ca iubitul din film (o alta prestatie de lemn) i-a devenit iubit si in viata reala.

Scenariul adaptat atinge vag niste subploturi pe care apoi nu le dezvolta (povestea cu Steve si incendiul, divortul parintilor) sau pentru care sunt aruncate explicatii ieftine, caci in prim plan trebuie sa se afle tot timpul Ronnie si ale ei “probleme”.

The Last Song este un film plictisitor, nascocit ca vehicul de promovare pentru Miley Cyrus, care incearca sa scape de imaginea de adolescenta si sa treaca la o cariera ceva mai matura.

•
  •