#_from-paris-with-love-2010 #comedie #actiune #cronica #film

From Paris With Love - Pac ! Pac ! cu Travolta tuns la zero

La doar cateva luni distanta de The Taking Of Pelham 123, pe ecranele noastre isi face aparitia un nou film cu John Travolta, numai bun de adaugat la colectia de pelicule cu actiune, cascadorii si umor.

Asistentul personal al Ambasadorului SUA in Franta, James Reece (Jonathan Rhys Meyers), duce o viata de invidiat la Paris. Cu o superba frantuzoaica pe post de iubita, adevarata lui pasiune ramane jobul sau de incepator din cadrul CIA-ului, organizatie in care isi doreste din tot sufletul sa devina agent special.

Asa ca in momentul in care i se ofera posibilitatea de a-si implini visul, nu-i vine sa creada ce noroc a dat peste el. Lucrurile se complica cand i se impune sa lucreze cu un partener mai deosebit: agentul special Charlie Wax (John Travolta), care a fost trimis la Paris pentru a opri un atac terorist .   Alaturi de noul sau partener, James descopera ca munca pentru CIA inseamna ceva mai mult decat plantarea de microfoane sau montarea de placute false de inmatriculare.

Charlie Wax este categoric vedeta filmului, acaparand atentia din chiar din momentul in care apare. Wax (John Travolta) este un agent CIA cu metode pe cat neortodoxe, pe atat de  eficiente.  Iute la manie si "degraba varsator de sange" (ca sa-l parafrazam pe cronicarul Grigore Ureche), personajul lui Travolta are si el slabiciunile lui : femeile, prafurile albe si hamburgerii.

From Paris With Love
Desi are totusi o varsta inaintata (56 de ani), Travolta este extrem de solicitat in From Paris With Love, unde executa foarte multe scene de cascadorie . "Cred ca este cel mai activ film in care am jucat vreodata. Am facut multe filme de actiune clasice, dar acesta este cel mai dinamic dintre toate", marturisea actorul intr-un interviu. Pe Travolta inca il tin balamalele, „vina” pentru conditia fizica impecabila o poarta lectiile de dans luate candva in tinerete.

Travolta a fost mereu un cameleon la capitolul look : baiatul cu pantaloni evazati ce face legea in discoteci (Saturday Night Fever), teenagerul romantic cu geaca de piele (Grease), taximetristul simpatic si bun la suflet  (Look Who’s Talking), asasinul la patru ace cu par gelat (Pulp Fiction), ingerul semiobez  (Michael). Pentru From Paris With LoveTravolta si-a pastrat ciocul din precedentul film (The Taking Of Pelham 123), insa a venit cu o chelie care-l face mai fioros.

Nu stiu ce scrie in scenariu in dreptul personajului Charlie Wax, cert este ca Travolta il inzestreaza cu tot ce trebuie pentru a a castiga simpatia spectatorului : sarm, umor, spirit descurcaret, intuitie, inteligenta.

From Paris With Love
Kasia Smutniak se indeletniceste de vreo 15 ani cu modellingul si de vreo 10 cu filmul, fiind distribuita de cele mai multe ori in productii italienesti (exceptand desigur Goal III ! si From Paris With Love).  Smutniak joaca bine rolul de femeie indragostita lulea, saruta excelent (cel putin asa da de inteles pe marele ecran) si pare genul de nevasta pe care oricine si-ar dori-o. Daca rolul ei presupunea doar asta puteam ofta usurati considerand misiunea indeplinita cu succes.

Din pacate, rolul incredintat de regizor este mult prea complex pentru Kasia. Actrita trateaza superficial alter ego-ul terorist al Carolinei. Gesturile, privirea, felul in care vorbeste nu ma conving ca este intr-adevar o terorista fanatica gata de acte sinucigase in numele lui Allah. Kasia Smutniak in rolul lui Caroline este ca o haina XXL pusa pe cineva care poarte marimea S.

From Paris With Love
James Reece (Jonathan Rhys Meyers) este partenerul lui Travolta intr-o misiune care presupune gloante cu duiumul, alergatura cat cuprinde si multa conditie fizica . Meyers reuseste „performanta” de a trage doar 2 gloante tot filmul, restul timpului fiind ocupat cu lucruri care il trag in jos pe aspirantul la titlul de agent special CIA. Jonathan este excesiv de sentimental, focusat mai multa pe rezolvarea pe cale diplomatica a conflictelor, sovaitor in tot ceea ce face. Fara indoiala in viata reala un asemenea „agent” nici nu ar fi bagat in seama de CIA.

Jonathan Rhys Meyers nu are ce cauta intr-un film de actiune cum este From Paris With Love. Joaca prea 'moale', este prea emotionat, isi calculeaza toate gesturile, aspecte bune mai degraba intr-o drama sau un film psihologic, nicidecum intr-o productie cu impuscaturi pe banda si maximum de adrenalina.

From Paris With Love
Per ansamblu From Paris With Love este o productie care contine toate ingredientele unui succes de casa : multa actiune, poante de bun simt, cascadorii, explozii spectaculoase. Primul sfert de ora este al naibii de plictisitor (tind sa cred ca din cauza personajului James Reece).  Charlie Wax este personajul care da dinamism filmului.

From Paris With Love nu vine cu lucruri extraordinare, nici la capitolul efecte speciale si nici la nivel de scenariu. Este doar un film care te relaxeaza dupa o zi crancena la job, iti ofera doza necesara de explozii si batai si iti descreteste fruntea cu cateva faze amuzante. Ratezi ceva daca nu te duci sa-l vezi la cinema? Da, un Travolta cu look schimbat, in forma maxima. Dar doar atat.

Urmareste mai jos trailerul filmului From Paris With Love:

•
  •