#kristen stewart #david slade #robert pattinson #twilight #serie #film #_the-twilight-saga-eclipse-2010

Cronica de film: Eclipse - cel mai reusit film al seriei Twilight

Dupa atatea luni de asteptare, mania Twilight ii cuprinde din nou pe fanii romani, pentru ca vineri, 2 iulie, se lanseaza si la noi cel de-al 3-lea film al seriei, Eclipse.

eclipseDesi nu sunt fan Twilight, nici al filmelor, nici al cartilor lui Stephanie Meyer, recunosc ca Eclipse se distanteaza de tembelismul primelor doua ecranizari, si asta darorita regizorului David Slade, care reuseste sa imbine intr-un mod echilibrat elementele mai “dark” de film usor horror cu putin umor (uneori chiar sarcasm) si o portie generoasa de drama romantica, la naiba ca doar asta nu putea lipsi.

Venit de pe un teren mai “hard” si dupa filme precum Hard Candy si 30 Days of Night, Slade aduce ceea ce lipsea din Twilight si New Moon: o mica doza de suspans, de thriller, ca sa nu ne ingretosam prea mult de atata iubire jurata pe repeat.

In Eclipse, Bella (aceeasi incruntata Kristen Stewart care-si joaca toate emotiile cu binecunoscuta-i masca inexpresiva) este pusa fata in fata cu luarea unei decizii (aceea de a deveni vampir de dragul lui Edward) si cu amenintarea unei armate de vampiri nou-nascuti trimisi de Victoria s-o omoare ca sa se razbune astfel pe Edward.

Cum la orizont se intrevede un macel intre vampiri, Edward (acelasi Robert Pattinson sclipicios ca un Swarovski si cu dintii scotand scantei de cat strange din ei) si Jacob (varcolacul admirator al lui Matthew McConaughey, interpretat de Taylor Lautner, caruia incearca sa-i bata recordul de apartii la bustul gol intr-un singur film) se vad nevoiti sa faca un pact. Asa ajung vechii inamici, vampirii si varcolacii, sa lupte impreuna pentru a o salva pe Bella de coltosii bezmetici creati de Victoria (Bryce Dallas Howard) si marioneta sa, Riley (Xavier Samuel). eclipse

Slade construieste bine momentele dinaintea marii batalii dintre vampirii rai, vampirii buni si varcolaci, dar spre dezamagirea spectatorului, lupta mult trambitata de proportii epice dureaza ca si in trailer, doar cateva zeci de secunde, iar ochiul ager va detecta negresit ceva probleme la capitolul efecte speciale.

Bella, Edward, Jacob – un triunghi amoros

Bella este foarte hotarata sa devina vampir si sa se marite cu Edward, caci altfel viata ei nu ar avea sens. Deh, la 18 ani stie mai bine decat altii ce vrea. N-are rost sa te iei de biata fata aici, caci ideile nu-i apartin; mai degraba ar trebui crucificata autoarea Stephanie Meyer pentru morala crestina pe care ne-o tot arunca in fata ba prin institutia casatoriei (vezi incapatanarea lui Edward de a se casatori cu Bella inainte de a o …intelegeti voi), ba prin pastrarea virtutii Bellei. David Slade incearca sa-i mai taie din elan cu cateva replici cinice puse in gura personajelor.

Tot Bella cea hotarata sa se marite cu Edward, se pare, are ceva sentimente si pentru Jacob, iar micul musculos o implora tot filmul (cam patetic) sa le recunoasca. De aici ies cateva glume (mai ales replicile cu dublu inteles pe care si le impart Edward si Jacob de cate ori se intalnesc) si situatii fortat hilare (pumnul aplicat de Bella lui Jacob si sarutul apatic pe care i-l planteaza in plin climax al filmului).

eclipseNu prea isi au rostul in film sondarile unor personaje precum Jasper sau Rosalie. Sa spunem totusi ca povestea lui Rosalie este mai aproape de context si o poate ajuta pe Bella sa se mai gandeasca inainte de a lua decizia sa devina vampire, dar cea a lui Jasper (chit ca e oarecum legata de batalia mentionata ceva mai sus) nu face decat sa lungeasca filmul degeaba. La fel de inutila este si fulgeratoarea prezenta a celor din clanul Volturi, care apar doar cateva secunde si fara a avea vreo greutate in economia povestii.

Aducerea lui David Slade la bordul lui Eclipse a fost o miscare inteligenta a celor de la Summit, regizorul reusind ceea ce nu multora le iese: sa faca un film mai rasarit decat celelalte doua ale seriei.  Pe fani, Eclipse ii va incanta oricum, iar daca puteti trece peste povestea tipic adolescentina, dialogurile prostute dintre unele personaje (Edward si Bella in momentele cand tot viseaza la casatorie sau Jacob care tot insista s-o protejeze pe aceeasi Bella) si jocul de lemn al tinerilor actori, atunci filmul s-ar putea chiar sa vi se para entertaining.

•
  •