Cariera

# lucrat de acasa #telemunca #sfaturi #cariera

Sfaturile utile care iti usureaza viata cand lucrezi de acasa

In vremurile actuale, munca de acasa a devenit un lucru obisnuit, iar foarte multi angajati isi desfasoara activitatea remote. Acest aspect are atat avantaje, dar si dezavantaje. Desi lucratul de acasa asigura un confort sporit comparativ cu deplasarea la birou, in continuare productivitatea trebuie sa ramana la un nivel ridicat. Totusi, asta nu inseamna ca nu poti imbina utilul cu placutul. Iata cateva sfaturi cu ajutorul carora sa iti usurezi viata si sa ai la indemana tot ce iti trebuie atunci cand muncesti din confortul propriei locuinte.

 

Fii organizat

Pe langa o minte limpede, ca sa iti desfasori activitatea profesionala la capacitate maxima si sa dai randamentul scontat, ai nevoie si de organizare. Pastreaza in camera de lucru doar strictul necesar si renunta la obiectele de care nu ai nevoie. Nu uita ca, in acest context, dezordinea este inamicul tau. Mai ales daca esti nevoit sa participi la intalniri virtuale, trebuie sa ai mereu camera curata si organizata. Evita sa lasi lucrurile la voia intamplarii, pentru ca tot tie iti va fi mai greu sa le gasesti cand ai nevoie.

Fii pragmatic si bazeaza-ti investitiile in functie de utilitatea lor

Pentru ca iti petreci foarte mult timp in camera in care iti desfasori activitatea, ai nevoie de anumite lucruri specifice. In primul rand, vei avea nevoie de o masa de birou, unde sa iti asezi laptopul, pixurile sau agenda. De asemenea, ai nevoie si de un scaun confortabil, pentru ca vei sta foarte multe ore jos, deci vrei sa fii cat mai relaxat. In plus, o imprimanta e de mare ajutor, mai ales cand lucrezi cu foarte multe documente, pe care trebuie sa le printezi. Nu uita sa ai mereu o rezerva de toner imprimanta. Iar daca lucrezi cu documente, ai nevoie si de un spatiu de depozitare pentru acestea, precum un dulap sau o etajera.

Asigura-te ca ai parte de suficienta lumina

Mai ales pe timpul iernii, e important sa ai parte de cat mai multa lumina naturala si sa lasi soarele sa iti ridice starea de spirit. Pozitioneaza-ti biroul astfel incat sa te asiguri ca lumina patrunde in camera si nu iti petreci majoritatea zilei intr-un loc intunecat. Iar cand se lasa seara sau afara este innorat, foloseste o lampa care sa imite lumina naturala. Astfel, te vei simti mai relaxat si vei scapa de apatie.

Pauze mici si dese

Pentru ca stai aproape toata ziua in casa, trebuie sa te relaxezi si sa te dezmortesti cat de des poti. In timpul programului, aeriseste-ti constant camera sau, de ce nu, iesi cateva clipe pe balcon, pentru a admira privelistea si a lua aer curat. De asemenea, in timp ce muncesti, poti asculta muzica ta preferata, pentru a scapa de stres. In plus, poti la fel de bine sa faci putina miscare, cateva exercitii simple, precum o flotare sau genuflexiune, ca sa iti pui sangele in miscare.

Fii multitasking, dar intr-un mod eficient

Daca jobul iti permite sa iti mai tragi sufletul si ai timp liber la dispozitie, nu rata aceasta oportunitate. De exemplu, te poti ocupa de activitati casnice, precum spalatul vaselor sau chiar sa dai cu aspiratorul. Astfel, vei depune mai mult efort intr-un timp scurt, dar la finalul zilei te vei relaxa asa cum iti place tie. In plus, nu trebuie sa ai neaparat o preocupare care necesita munca fizica, ci poate sa fie si intelectuala. Ai putea invata o limba straina, in paralel cu munca, sau ai putea sa urmaresti diverse tutoriale pentru a evolua profesional. Tot ce conteaza e sa fii productiv.

Faptul ca lucrezi de acasa poate fi o oportunitate peste care s-ar putea sa nu mai dai prea curand, deci trebuie sa profiti la maximum de ea.

Sursa foto: pexels.com

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Top

Cauta-ti perechea