Cariera

# organizare teambuilding #echipa #team-building

Cum sa organizezi un team building pentru echipa ta

Organizarea unui team building poate imbunatati semnificativ relatiile dintre membrii echipei, crescand productivitatea si incurajand colaborarea. Totusi, pentru a-si atinge scopul, un astfel de eveniment implica o serie de factori de natura organizatorica pe care trebuie sa-i iei in considerare.

Daca esti responsabil de buna functionare a echipei si iti doresti sa organizezi un team building ca la carte, iata care sunt pasii pe care trebuie sa-i urmezi.

1. Stabileste obiectivele

Importanta definirii unor obiective clare este imposibil de trecut cu vederea. De obiectivele setate initial depinde intregul proces de organizare al team buildingului, de la stabilirea locatiei si a bugetului pana la planificarea activitatilor pe care le vei desfasura.

Prin urmare, inainte de a stabili oricare alt detaliu referitor la team building, este esential sa iti pui cateva intrebari care sa te ajute sa-ti setezi obiectivele. Vrei sa imbunatatesti comunicarea in echipa sau sa rezolvi eventualele conflicte? Vrei sa-i recompensezi pe colegi pentru performantele lor, sa-i ajuti sa devina mai productivi, sa-i motivezi sau sa contribui la dezvoltarea unor noi abilitati? Clarificarea acestor obiective te va ajuta sa alegi tipul de activitati si formatul potrivit pentru eveniment.

2. Alege o locatie potrivita

Locatia de desfasurare a unui team building poate fi decisiva in ceea ce priveste experienta de care vor avea parte angajatii. Prin urmare, este esential sa alegi o locatie accesibila pentru toti participantii, care sa ofere anumite facilitati si care sa faca sederea cat mai placuta.

De asemenea, in functie de obiectivele setate initial, dar si de activitatile pe care le planuiesti, decide daca vei avea nevoie de o locatie cu sala de conferinte, spatiu verde sau alte dotari. Ia in considerare diferite destinatii care, pe langa organizarea activitatilor legate de munca, sa permita explorarea imprejurimilor si sa ofere o experienta completa. De pilda, cauta informatii despre Delta Dunarii sau alte atractii turistice din tara, capabile sa ofere o experienta diversa participantilor.

3. Stabileste un buget realist

Bugetul pe care compania este dispusa sa-l aloce organizarii unui astfel de eveniment este unul dintre factorii pe care trebuie sa-i iei in considerare inca din faza incipienta de planificare. De buget va depinde amploarea evenimentului, dar si calitatea acestuia.

Include in calcule costurile pentru transport, cazare, mese, activitati si eventuale materiale necesare. Daca bugetul este limitat, poti organiza un eveniment de o zi intr-o locatie din apropierea biroului.

4. Planifica un program echilibrat

Un team building reusit trebuie sa includa activitati diverse, care sa corespunda obiectivelor stabilite, dar si un timp dedicat socializarii si relaxarii. In program poti include jocuri de echipa, care sa faciliteze comunicarea intre angajati, sesiuni de dezvoltare personala sau profesionala, dar si timp liber dedicat socializarii.

5. Comunica detalii clare participantilor

Pentru ca participantii sa se implice in totalitate, iar evenimentul sa fie un succes este esential ca acestia sa cunoasca detaliile importante referitoare la team building. Prin urmare, instiinteaza angajatii din timp cu privire la perioada de desfasurare a team buildingului si ia in considerare eventuale ajustari, astfel incat intreaga echipa sa poata participa.

De asemenea, furnizeaza-le informatii despre locatia in care se va desfasura intalnirea, mijloacele de transport disponibile, imbracamintea adecvata. Un program detaliat, trimis cu cateva zile inainte de team building, poate reduce confuziile si intrebarile de ultim moment.

6. Asigura-te ca ai totul pregatit din timp

Pentru ca niciun detaliu al intalnirii sa nu-ti scape din vedere este important sa pregatesti totul din timp si sa faci verificarile de ultim moment. Astfel, cu cateva zile inainte de eveniment confirma rezervarile pentru cazare, pregateste materialele necesare pentru activitatile stabilite si discuta cu toate persoanele implicate in organizare.

7. Creeaza oportunitati de feedback

Pentru a masura succesul unui astfel de eveniment, feedbackul este esential. Poti distribui angajatilor un formular online pentru a afla ce le-a placut si ce ar putea fi imbunatatit la urmatoarea editie. In plus, pentru a te asigura ca vei beneficia de opinia sincera a respondentilor, permite angajatilor sa raspunda in mod anonim la intrebarile pe care le vei adresa.

Organizarea unui team building de succes necesita o planificare minutioasa si poate reprezenta o provocare. Totusi, astfel de evenimente aduc beneficii vizibile organizatiei si sunt o investitie in dinamica echipei pe termen lung.

FOTO: Shutterstock.com

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Top

Cauta-ti perechea