Cariera

#job #loc de munca #angajare #angajat #sef #concediere #criza financiara

Cum sa iti pastrezi jobul pe timp de criza financiara

Companiile continua sa isi reduca bugetele, iar una dintre metodele folosite o reprezinta reducerea de personal. Nu vrei sa ingrosi randul celor care si-au pierdut jobul, de aceea este important sa inveti cateva trucuri pentru a-ti mentine pozitia.

 

Vei deveni indispensabil companiei in functie de contributiile tale. Incearca sa te pui in pielea angajatorului si sa gandesti obiectiv - daca tu, din postura acestuia, te-ai pastra drept angajat sau ai prefera o concediere .

Dintre toti angajatii tai, pe cine ai concedia si pe cine ai pastra, si mai ales, de ce? Care sunt rezultatele tale care te pot recomanda drept un angajat valoros ? Ritmul tau de lucru poate garanta companiei continua dezvoltare a acesteia? Daca raspunsul este nu, atunci in mod sigur trebuie sa faci o schimbare la aceste capitole si sa demonstrezi ca poti si mai mult.

 

Fii un angajat indispensabil

 

Nu astepta sa ti se spuna ce sa faci. Trebuie sa iti stii taskurile, sa iti asumi reponsabilitatea si sa iei initiativa. Recomanda-te drept o persoana care stie foarte bine situatia in care se afla compania, ii intelege telurile si vrea sa faca totul pentru a contribui la atingerea acestora. Cel mai bun lucru pe care il poti face pentru a-ti pastra jobul este sa dovedesti ca esti de neinlocuit . Cu cat te vei implica mai mult, cu atat prezenta ta va deveni obligatorie.

 

Dovedeste-ti contributia

 

Mentine o legatura permanenta cu seful tau si stabileste impreuna cu acesta telurile si taskurile pe care trebuie sa le urmezi. Seful tau este la curent cu tot ceea ce inseamna productivitate , situatia companiei, necesitati, masuri de urgenta etc. asa ca va putea sa te sfatuiasca in directia aceasta.

Roaga-l sa iti ofere feedback cat mai des, pentru a-ti evalua munca si a-ti indrepta greselile. Implicarea ta si interesul pentru a-ti face treaba cat mai bine te va evidentia in fata sefului si te poate scuti de o eventuala concediere.

 

Cere taskuri suplimentare

 

Reducerile de personal continua, insa atributiile acelor angajati vor fi pasate celor ramasi inca in cadrul companiei. Angajatii care sunt dispusi sa lucreze suplimentar, sa isi asume respnsabilitati, sa ii ajute pe ceilalti si carora nu le este frica sa se implice in proiecte mai dificile decat ceea ce au lucrat pana acum vor fi remarcati si apreciati de sefi.

Faptul ca isi asuma repsonsabilitati in plus ii recomanda drept niste angajati valorosi pentru companie, iar disponibilitatea pentru a invata mai mult, chiar daca trebuie sa iasa din zona de confort, ii transmite sefului ca acestia vor continua sa se dezvolte si pe viitor.

Genul acesta de angajat trebuie sa devii si tu. Nu te baza pe numarul de ani petrecul in cadrul companiei; cand se va trage linia, va conta mult mai mult eficienta, dar si viitorul companiei.

 

Fii o prezenta placuta

 

Angajatii carismatici isi sporesc sansele de a face impresie buna in fata sefului. Pe langa acest lucru, cu cat vei avea mai putine pretentii, cu atat ai mai multe sanse sa fii privit drept un angajat valoros. Nimanui nu ii place sa lucreze cu o persoana care se plange din orice, are o personalitate dificila, nu este flexibil sau impiedica lucrurile sa se desfasoare mai rapid. Cu cat te vei adapta mai repede echipei, situatiei, taskurilor care ti se ofera, fara sa te plangi managerului sau celorlalti colegi, cu atat vei deveni o prezenta placuta si un angajat valoros.
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Top

Cauta-ti perechea