Cariera

#gasire angajati # afacere la inceput de drum #angajati #afacere

Cum sa gasesti angajatii potriviti pentru mica ta afacere aflata la inceput de drum

Mediul de afaceri este unul destul de solicitant si riscant, iar atunci cand esti abia la inceput, lucrurile sunt nesigure. Insa, indiferent de domeniul de activitate, alegerea angajatilor potriviti poate influenta decisiv viitorul afacerii tale.

 

Inceputurile sunt, deseori, perioadele cele mai frumoase, dar si solicitante, din viata noastra. Nici lansarea unei afaceri nu face exceptie, mai ales atunci cand nu avem suficienta experienta in antreprenoriat. Dincolo de emotiile firesti, gasirea oamenilor potriviti care sa reprezinte si sa dezvolte noua afacere este un proces destul de solicitant.

Unele abordari pot simplifica procesul de identificare a celor mai buni candidati pentru posturile deschise. Pe langa publicarea anunturilor de angajare pe platformele special create, anunturile lipite pe geamul punctului de lucru si anuntarea tuturor cunoscutilor sunt doar cateva modalitati de a gasi angajatii potriviti. Deoarece orice relatie trebuie sa se bazeze pe sinceritate, este important sa precizezi din start toate responsabilitatile si beneficiile. De exemplu, anunta programul real de munca pe care angajatii trebuie sa il respecte, dar si faptul ca in pachetul salarial este inclus un card pentru bonurile de masa sau primele de sarbatori.

Iata care sunt pasii necesari de urmat pentru un proces de angajare eficient:

1. Hotaraste-te asupra unei strategii de recrutare

In prezent, exista numeroase modalitati de a anunta intentia de a face angajari pentru afacerea ta. Insa, pentru o eficienta cat mai mare, tine cont de specificul activitatii. In ultimii ani, platformele de recrutare s-au dezvoltat intens, fiind un real ajutor in indentificarea persoanelor potrivite. In continuare, anunturile postate in vitrina punctului de lucru sunt eficiente, mai ales in domeniul vanzarilor.

2. Stabileste posturile cheie de care afacerea ta are nevoie

Acesta este un prim pas important pentru a preveni redundanta posturilor in firma. Cel mai eficient lucru este abordarea procesului cu scopul de a acoperi nevoile afacerii, nu de a umple birourile cu cat mai multe persoane. Pentru fiecare departament este importanta identificarea persoanei care sa satisfaca o anumita nevoie profesionala, prin experienta dobandita sau prin aptitudinile sale.

3. Realizeaza o descriere a postului cat mai relevanta

Atat pentru posturile de conducere, cat si pentru cele de executie, anuntul de angajare trebuie sa includa o descriere cat mai succinta, dar relevanta. Include informatii cu privire la valorile tale de bază si cultura organizationala. Astfel, se vor elimina din start o mare parte din persoanele care nu corespund cerintelor.

4. Cauta oameni calificati, dar recunoaste talentul

De cele mai multe ori, o afacere are nevoie de oameni cu experienta, pentru a prospera. Insa, un bagaj mare de cunostinte nu inseamna automat si o dorinta de munca sau de dezvoltare. Exista situatii cand oameni talentati si dedicati nu primesc un post din cauza lipsei de experienta. Daca bugetul permite, atunci cand intalnesti un astfel de om, fara experienta, dar dornic sa invete si sa munceasca, este bine sa nu il treci cu vederea. Acest tip de angajat poate ajunge la nivelul unuia cu experienta extrem de rapid, datorita determinarii sale.

Odata stabilita strategia si identificarea oamenilor potriviti, urmeaza procesul de integrare a acestora. Acum este momentul in care angajatii si angajatorii se descopera reciproc, din punct de vedere personal si profesional.

FOTO: Shutterstock.com

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Top

Cauta-ti perechea