Cariera

#primii pasi in freelancing #freelancing

Cum sa faci primii pasi in freelancing

Iti doresti sa-ti suplimentezi veniturile, pe langa job, cu proiecte extra? Poti deveni freelancer. Poate nu este un parcurs usor, insa poti realiza numeroase proiecte care iti pot aduce mai multe venituri, contacte si iti poti imbogati cunostintele personale si profesionale. Descopera mai jos cum poti face primii pasi in freelancing.

 

Fa-ti un portofoliu profesional

Un pas foarte important care iti poate aduce mai multi clienti este crearea unui portofoliu. Acesta ar trebui sa includa proiectele tale, aptitudinile tale, exemple creative care sa le puna in valoare. De exemplu, daca lucrezi in graphic design, adauga website-urile al caror design l-ai facut, adauga postere, conturi de social media cu care colaborezi.

Defineste-ti serviciile

Transformarea abilitatilor tale intr-un serviciu este un al doilea pas pentru a deveni freelancer. Pentru a face acest lucru, va trebui sa intelegi cum abilitatile tale pot ajuta un potential client. Incearca sa te pui in pielea clientului tau ideal. Ce probleme are el si cum pot fi folosite abilitatile tale pentru a rezolva problema?

Este esential sa recunoastem ca clientii cauta o solutie la o problema. Pentru a fi un freelancer de succes, trebuie sa intelegi situatia clientului si sa iti folosesti serviciile pentru a rezolva problema acestuia. Raspunsul la aceste intrebari va fi fundamentul modului in care iti impachetezi abilitatile ca serviciu. Acum este timpul sa vii cu o scurta descriere a slujbei care te ajuta sa-ti vinzi serviciul independent companiilor. Incearca sa explici concis ce poti face, cum o faci si pentru ce tip de afacere/client.

Gaseste publicul-tinta

Acum ca ai un serviciu independent de oferit, va trebui sa gasesti un public-tinta. Incepe prin a identifica tipul de clienti care se potrivesc pentru serviciul tau. Au acesti clienti o problema comuna si caracteristici comune? Sunt intr-o anumita industrie?

Ca nou freelancer, doar sa fii bun in ceea ce faci nu este suficient pentru ca clientii sa te caute automat. Este esential sa te pozitionezi in fata potentialilor tai clienti, astfel incat acestia sa poata afla despre serviciile tale. Va trebui sa joci un rol activ in gasirea potentialilor clienti. Pentru majoritatea independentilor, exista trei moduri de a achizitiona clienti:

  • Platforme independente de postare de joburi
  • Valorificarea conexiunilor si a retelelor existente
  • Marketing, publicitate si sensibilizare

Intelegerea carora dintre aceste optiuni functioneaza cel mai bine pentru tine este cheia pentru a gasi clienti relevanti pentru serviciile tale.

Dezvolta o structura de preturi

Odata ce ti-ai definit in mod clar serviciul si piata-tinta, este timpul sa iti stabilesti pretul. Scopul este de a maximiza suma pe care o platesti fara a pierde potentiale locuri de munca. Asadar, incepe prin a te uita la concurentii tai de pe piata. Cat percep ei pentru servicii de freelancing similare?

In realitate, nu exista o formula perfecta pentru a stabili pretul serviciilor tale de freelancer. Multe variabile pot influenta suma pe care clientii vor fi dispusi sa o plateasca:

  • Experienta
  • Industrie
  • Durata proiectului
  • Produse livrate
  • Complexitatea proiectului
  • Locatia geografica a clientului
  • Urgenta

Fa-ti marketing si comunica despre tine

Odata ce ai realizat toti acesti pasi, este important ca lumea sa te cunoasca. Fa-ti cunoscute serviciile. Fa fotografii profesioniste si editeaza-le pentru a-ti promova serviciile. Fa-ti conturi profesioniste de LinkedIn, profil pe Upwork si pe alte website-uri de freelancing.

Odata ce faci toti acesti pasi, vei putea fi sigur pe tine si vei gasi autonomia si independenta de care ai nevoie pentru a avea succes.

Foto: Pexels.com

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Top

Cauta-ti perechea