Cariera

#facebook #linkedin #socializare #recrutor #candidat

Angajatorii isi cauta viitorii angajati pe Facebook si LinkedIn

Criza economica si boom-ul comunicarii prin intermediul platformelor de socializare gen Twitter, LinkedIn sau Facebook au condus la noi metode de angajare, precum cele care folosesc exact aceste platforme. Acestea sunt, dupa cum spun si recrutorii, metode simple, comode si mai ales eficiente de a cauta posibili candidati sau angajatori.

Profilul pe care un om si-l construieste online este cel care intrucatva il defineste, ori, dupa cum spun specialistii, in online se gaseste o imagine care este mai mult sau mai putin cenzurata, dar care este mai ales un duplicat al propriei personalitati. Insa cel mai important, profilul online este accesibil pentru foarte multi alti utilizatori, printre care se poate afla viitorul sef, ori viitorul angajat.

Platformele de socializare ofera multi posibili candidati pentru recrutori

Orice forma de socializare reprezinta un instrument extrem de folositor de recrutare pentru ca ii permite recrutorului sa atinga un numar foarte mare de candidati, noteaza NewsChannel.ro . Daca informatiile gasite despre acestia mai au si o componenta profesionala, munca recrutorului devine mult mai usoara si rezultatele sunt mult mai facil de obtinut.

Astfel, platformele folosite pentru socializare au devenit si locuri de care se leaga activitati in relatie cu locul de munca, cu gasirea sau cautarea acestuia. Un studiu realizat in 2008 de catre Bernard Hodes Group (unul dintre liderii mondiali specializati in servicii de comunicare cu aplicabilitate in sfera HR) arata ca 51% din utilizatorii siturilor sociale folosesc aceste conturi pentru a-si crea un profil care sa ilustreze experienta profesionala. Mai mult, aproape 50% discuta pe social media despre angajare, locuri de munca, oportunitati de angajare, recrutare. Dintre acestia 22% au cautat, gasit si trimis mai departe un anunt despre un job, anunta NewsChannel.ro.

Retea mai mare de persoane, sanse mai mari de reusita

Recrutarea cu ajutorul platformelor de social networking folosesc un principiu intitulat “degree of separation”, potrivit caruia orice persoana, de oriunde de pe glob, este la un nivel (un grad) distanta de fecare persoana pe care o cunoaste si la doua nivele (sau grade) de fiecare persoana cunoscuta de catre cei pe care ii cunoaste direct. Astfel, pentru un recrutor are o retea proprie de contacte mai extinsa, cu atat este mai mica distanta fata de candidat. Altfel spus, sansele de a identifica persoana cautata cresc proportional cu dimensiunile retelei proprii.

Insa, desi ofera un prim pas inspre identificarea unor posibili candidati ori angajatori, profilurile din aceste retele sociale nu ofera si posibilitatea unei selectii. Potrivit NewsChannel.ro, informatiile obtinute de recrutor sunt, cu cateva exceptii, irelevante din perspectiva unei selectii riguroase. Ca atare, social media poate ajuta la identificarea unui numar mai mare de candidati, intr-un timp mai scurt si cu mai putine costuri dar nu poate substitui munca de evaluare a candidatilor.

 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Top

Cauta-ti perechea