Rolul unui business analist
Un analist de afaceri actioneaza ca o punte de legatura intre ideile de afaceri si capacitatile de afaceri; crearea si definirea unor modificari si optimizari valoroase proceselor de afaceri. De obicei condus prin efectuarea de „evaluari ale capacitatii de performanta” sau „studii de fezabilitate”, business analistul evalueaza in mod regulat performanta afacerii. Astfel de recenzii evalueaza capacitatile de la cele vizibile pentru client pana la cele incorporate in profunzimea procesului de fabricatie.
In mod traditional, in lumea noastra de afaceri bazata pe tehnologie, o mare parte din schimbari si optimizari se refera la sisteme software - si astfel echipele din organizatie responsabile de crearea, intretinerea si livrarea sistemelor IT sunt un accent principal. In mod conventional, aceasta s-a dovedit a fi o relatie dificila, cu probleme de comunicare provocatoare sau interpretari gresite care duc adesea la efort irosit sau proiecte anulate. Potrivit unor studii, aceasta comunicare gresita poate duce la pierderea a 40% din efortul total, in medie.
Companiile considera calitatea ca ceva ce se intampla la sfarsitul unui proiect. Aceasta este gandirea clasica a „cascadei” - specificati, creati si apoi testati. Aceasta s-a dovedit a fi o abordare slaba. Ratele de succes ale proiectelor care lucreaza in acest mod nu sunt mai mari in medie decat 40% - ceea ce inseamna ca termenele pierdute ale clientilor finali, probleme cu satisfactia clientilor si cantitati mari de efort irosit. O mentalitate mai buna este „calitatea ESTE munca”. Aceasta cultura si abordare inseamna ca fiecare parte a lantului de aprovizionare isi simte propria responsabilitate pentru rezultatul final.
Solutiile descoperite specialisti prin studiile efectuate subliniaza faptul ca se permite analistilor de afaceri sa surprinda in mod precis si bogat cerintele de afaceri care sunt partajate in colaborare cu echipele de dezvoltare. Echipele de dezvoltare folosesc aceste cerinte direct pentru a identifica nevoile, relatiile si prioritatile, in cadrul sistemelor de afaceri, astfel incat modificarile si optimizarile sa fie implementate in cel mai practic si eficient mod posibil. Atunci cand standardele si abordarile coerente sunt utilizate in intreaga companie, exista o claritate mai mare cu privire la modul in care cerintele sunt capturate, documentate si evaluate, ceea ce duce la o rata de succes a proiectului mult mai mare si o experienta de calitate superioara a utilizatorului final.
Advertorial