Ai ajuns in punctul in care simti ca jobul iti ocupa cea mai mare parte din viata si nu stii cum sa rezolvi aceasta problema? Simti ca ziua nu este suficient de lunga incat sa termini tot ce ai de facut? Nu te panica. Cu putina organizare, vei reusi sa termini mai repede lucrurile pe care le ai de facut. Iata cum poti lucra eficient si inteligent, pentru a fi cat mai productiv la munca.
1. Prioritizeaza-ti sarcinile
Unul dintre cele mai importante lucruri pe care trebuie sa le faci pentru a fi mult mai productiv la locul de munca este sa iti programezi sarcinile pe care le ai in functie de importanta si deadlineuri. Fa-ti un calendar saptamanal sau lunar cu toate activitatile si impune-ti obiective si nu te abate o secunda de la ele.
2. Impune-ti termene
Daca nu vrei sa stai peste program la munca in fiecare zi, este foarte important sa iti impui un anumit termen orar. Daca trebuie sa pleci la ora 17.00 de la munca, grabeste-te sa termini, nu irosi timpul si nu iti spune ca vei pleca acasa cand vei termina de lucru, deoarece aceasta gandire te va face sa pierzi mai mult timp
3. Planuieste-ti apelurile telefonice
Productivitatea inseamna in primul rand organizare. Asadar, este foarte important sa iti programezi in fiecare zi si apelurile telefonice pe care trebuie sa le efectuezi. Convorbirile telefonice sunt in general cea mai mare pierdere de timp. De asemenea, in timpul conversatiilor ai grija sa nu te abati de la subiect.
4. Rezolva sarcinile la timp
Daca apar sarcini neprevazute in program, ocupa-te de ele imediat, mai ales daca nu necesita mult timp. Amanarea lor nu isi are niciun rost si te va tine in loc si mai mult timp.
5. Pastreaza ordinea pe biroul tau
Daca nu ai la indemana lucrurile de care ai nevoie pentru a-ti desfasura activitatea, productivitatea ta va scadea. Asadar, pune-ti in ordine toate lucrurile pe care le ai pe birou. Organizeaza-ti actele, fisierele de pe calculator sau orice alte lucruri pe care le folosesti.
Sursa foto: forbes.com