Cariera

# crestere performanta job #performanta job #performanta

4 modalitati sa-ti cresti performanta la job

Toti angajatorii, fie ca au disponibile locuri de munca contabil sau alte joburi, sunt in cautare de angajati axati pe performanta si productivitate. Vezi mai jos 4 modalitati ca sa-ti cresti performanta, sa fii un angajat/ o angajata de nelipsit in companie sau sa gasesti oferte mai avantajoase pentru locuri de munca logistica ori in domeniul, in care te-ai specializat.

1. Seteaza scopuri

Este mai usor sa ramai motivat(a) si sa-ti cresti performanta atunci cand ai obiective profesionale bine stabilite. Cu o asemenea abordare vei avea parametri concreti, pe care-i poti masura, ca sa-ti evaluezi succesul. De asemenea, este important sa ai asteptari realiste de la tine, pentru a evita frustrarile si dezamagirile. De exemplu, daca esti un HR manager si ai scopul sa completezi numarul de locuri de munca inginer, atunci iti va fi mai clar ce etape trebuie sa realizezi pentru angajarea numarului suficient de cadre. Ca sa-ti setezi scopuri cat mai realiste, trebuie sa-ti organizezi sarcinile in functie de prioritati. Planificarea si organizarea sunt alte doua elemente cheie, care te vor ajuta sa obtii reusite profesionale.

2. Ramai concentrat/a

Retelele de socializare sunt o adevarata tentatie, care te fac sa procrastinezi si sa-ti pierzi concentrarea. Daca esti o persoana care se distrage cu usurinta, atunci iti recomandam sa dezactivezi notificarilor de pe telefon, sa lucrezi intr-un spatiu linistit unde sa te poti concentra si sa-ti aloci in fiecare ora 50 de minute pentru lucru, iar 10 - pentru pauza. Pentru a-ti creste randamentul trebuie sa realizezi sarcinile pe rand. Dupa ce realizezi un task, treci la urmatorul si nu opta pentru multitasking. Alege sa delegi sarcinile, atunci cand ai posibilitate. Cand petreci prea mult timp la o insarcinare, cere ajutor si gaseste un coechipier. Un alt truc este sa utilizezi instrumentele digitale de planificare, ca sa-ti faci ordine in sarcini si sa fii mai organizat(a).

3. Instruieste-te continuu

Pentru a fi mai bun(a) in ceea ce face, citeste zilnic literatura si surse de specialitate. In fiecare zi, dedica minim 10-15 minute in care sa-ti perfectionezi abilitatile. De asemenea, in procesul de instruire este esential sa-ti cunosti punctele slabe si sa creezi un plan de actiuni, cum sa-ti cresti eficienta. Ca sa facilitezi acest proces, identifica un mentor. Acesta poate fi seful sau sefa ta ori o persoana din exterior, pe care o admiri si care a reusit sa-si construiasca o cariera de succes in nisa ta. La fel, alege sa faci schimb de experienta si de cunostinte cu colegii de birou ori cu colegii de breasla. In acest mod vei reusi sa dobandesti cunostinte noi, pe care sa le aplici in practica si sa-ti maresti expertiza. 

4. Ai grija de tine

Productivitatea ta este influentata de sanatatea mentala si fizica. Pune-ti limite, fa-ti timp pentru pauze si reincarca-ti fortele. De asemenea, este prioritar sa mananci sanatos, sa aloci timp pentru plimbari si sa petreci timp de calitate cu prietenii si familia.

Stresul este un factor destabilizator, care te poate face sa stagnezi in cariera. Astfel, este esential sa-ti poti controla starile si sa-ti canalizezi energia negativa in lucruri mai utile. O alta solutie este sa meditezi sau sa scrie intr-un jurnal ceea ce simti, iar cand crezi ca esti mai bine, sa revii la munca. Ofera timp pentru lucrurile, care-ti aduc placere. Savureaza bautura preferata, citeste o carte buna sau priveste un film. Micile placeri contribuie la starea generala de fericire si te ajuta sa fii mai productiv(a).

FOTO: freepik.com

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Top

Cauta-ti perechea