1. Nu iti controlezi gesturile
Inaintea unei intalniri importante trebuie sa acorzi timp suficient pentru pregatirea a ceea ce vrei sa comunici. Nu este important doar ceea ce spui, ci si limbajul trupului. Daca nu exista o corelatie intre cele doua, ascultatorii vor retine doar gesturile necontrolate care ti-au tradat emotiile sau nesiguranta.
2. Nu iti controlezi tonalitatea vocii
Oamenii care au voce grava par mai autoritari si au mai mari sanse sa devina lideri. In schimb, vocea nazala este iritanta, asa ca trebuie sa iti controlezi foarte bine tonalitatea. Femeile au tendinta sa vorbeasca prea tare atunci cand trebuie sa faca o prezentare in fata unui public, iar barbatii prea incet. Calea de mijloc este cea mai potrivita!
3. Vorbesti incoerent
Incoerenta este o alta cauza a pierderii credibilitatii. Cercetatorii sustin ca un discurs coerent este puternic. Insa cei mai multi oameni sunt povestitori extrem de slabi, se abat de la subiect sau ofera prea multe detalii. Un discurs trebuie sa inceapa cu o intriga, pentru a capta atentia de la bun inceput.
Sursa foto: careerigniter.com