Boli

#vitamina c #vitamine fructe #vitamine #vitamina d

Vitamine esentiale pentru o viata sanatoasa

Oamenii moderni nu mai au timp sa acorde importanta necesara alimentatiei. Din acest motiv cele mai multe persoane au carente puternice de vitamine si minerale, carente care se fac responsabile de provocarea unei serii vaste de afectiuni, mai mult sau mai putin usor de tratat.

Foarte multi dintre noi isi concentreaza alimentatia in jurul alimentelor procesate. Acesta lucru se intampla de cele mai multe ori din cauza lipsei de timp, a comoditatii sau pur si simplu pentru ca nu se gandesc prea mult la faptul ca alimentele pe care le consuma nu reusesc sa le ofere toate elementele nutritive esentiale.

Descopera care sunt vitaminele esentiale pentru buna functionare a organismului tau si care sunt sursele din care le poti obtine pe acestea.
 

Vitamina A


Vitamina A ajuta la buna functionare a sistemului imunitar si iti asigura o vedere excelenta. Asadar, acest element este esential pentru persoanele care petrec mult timp in fata monitoarelor (televizor, laptop etc).

Alimente bogate in vitamina A: cartofi dulci , spanac, mango, oua, ficat si morcovi.
 

Vitamina D


Vitamina D este esentiala pentru a permite calciului sa aiba grija de intarirea oaselor si a dintilor. In mod normal, corpul isi ia necesarul de vitamina D prin expunerea la soare , ceea ce inseamna ca in sezonul rece aceasta lipseste cu desavarsire din organism, motiv pentru care fracturile sunt mult mai frecvente iarna.

Alimente bogate in vitmina D: galbenus de ou, lapte.
 


Vitamina E este un antioxidant puternic si ajuta organismul sa lupte impotriva radicalilor liberi. De asemenea, aceasta ajuta la formarea celulelor rosii, la refacerea tesaturilor si dezvoltarea armonioasa a musculaturii. In plus, vitamina E este benefica si pielii.

Alimente bogate in vitamina E: orez brun, soia, porumb.
 

Vitamina C


Si vitamina C este un antioxidant foarte puternic, necesar in special in sezonul rece, cand organismul este supus bolilor de sezon. In plus, vitamina C este necesara la consolidarea peretilor vaselor de sange si ajuta la mentinerea gingiilor sanatoase.

Alimente bogate in vitamina C: citrice (lamai, portocale, grapefruit rosu, mandarine etc), capsuni, broccoli si altele.
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din boli

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului