INVESTESTE IN COMUNICARE ELECTORALA

Alege Acasa.ro pentru succesul campaniei tale electorale! Pentru o oferta personalizata contacteaza-ne la office@acasa.ro sau la 0374.112.675.

Boli

# somnolog #dormit #somn

Sfaturi pretioase de la un medic somnolog. Care este cel mai sanatos mod de a dormi

Razvan Lungu, medic cu competenta in somnologie, a facut dezvaluiri despre importanta odihnei. De asemenea, a oferit cateva sfaturi pentru a avea un somn de calitate.

 

Cum sa ai parte de un somn linistit si odihnitor

Doctorul Razvan Lungu a vorbit despre cat de important este somnul si ce ar trebui sa faci pentru a avea parte de odihna asa cum trebuie. 

"In general, se recomanda, dupa cum spuneau si unii dintre cei intervievati de dumneavoastra, intuneric si liniste, tocmai pentru a limita stimulii exteriori, care ne pot perturba sau intrerupe somnul. Se poate ca anumite persoane sa aiba nevoie de o lumina de fundal, pentru ca starea de intuneric complet le poate cauza anxietate si atunci acest lucru poate fi incompatibil cu somnul, iar zgomotul de fundal poate fi util mai ales in situatia in care suntem foarte stresati si atunci vin numeroase ganduri in minte in momentul in care incercam sa ne punem in pat sa adormim.si pentru a distrage acele ganduri, de multe ori, un zgomot de fundal ajuta", a spus dr. Razvan Lungu intr-o emisiune.

Ce recomanda persoanelor cu tulburari de somn

Specialistul spune ca sunt mai benefice castile decat uitatul pe un dispozitiv cu ecran. Lumina acestuia poate intrerupe somnul si nu va stimula secretia naturala de melatonina. 

"Castile sunt mult mai benefice clar decat uitatul intr-un dispozitiv cu ecran, deoarece lumina dispozitivului poate intrerupe somnul si in niciun caz nu are cum sa stimuleze secretia naturala de melatonina, hormonul care induce somnul produs de corpul nostru.

Recomand pacientilor care au tulburari de somn sa evite utilizarea ecranelor si sa se rezume la o sursa audio. Muzica, un podcast poate fi foarte util, o carte audio ajuta tocmai din acel motiv de a reduce anxietatea si a reduce stresul.

Daca avem tulburari de somn, in niciun caz nu este bine sa folosim retelele de socializare, pentru ca sunt destul de multe studii care ne arata ca sursele de stres principale sunt site-urile social media si atunci e bine sa evitam utilizarea lor. Ecranele produc lumina, lumina care inhiba secretia de melatonina, asa cum spuneam ", a mai spus dr. Razvan Lungu.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din boli

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog: Cea de-a patra stare de agregare a materiei, in sprijinul esteticii

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog

Pune o intrebare