Boli

#kinetoterapie #postura #coloana vertebrala #scolioza #gimnastica medicala #spalier

SERIAL Expertul Acasa.ro, Radu Buculea, kinetoterapeut: Exercitii pentru combaterea scoliozei

Continuam serialul despre principalele afectiuni ale coloanei vertebrale care provoaca nu doar un aspect inestetic, ci si, mai ales, dureri insuportabile in formele grave de manifestare. Astazi vom vorbi despre scolioza, afectiunea in care coloana vertebrala este deviata in plan frontal (intr-o parte), coloana vertebrala fiind in conditii normale dreapta.

Tratamentul scolizei consta in kinetoterapie, in cazurile in care deviatia colonei nu depaseste 30 de grade, kinetoterapie si purtarea unui corset, atunci cand deviata este cuprinsa intre 30 si 50 de grade, si interventia chirugicala, in cazurile grave.

Va recomand 12 exercitii de gimnastica medicala.

1 Stand in fata oglinzii (corectarea pozitiei globale si segmentare a corpului) - efectueaza intinderi active ale coloanei vertebrale (autoelongare), alternate cu relaxari.

2 Stand cu mainile inclestate inainte, du bratele prin inainte sus, cu ridicarea pe varfuri si intindere maxima pe verticala, inspiratie. Revino cu bratele intinse prin lateral in pozitie relaxata, cu expiratie.

3  Stand departat, cu fata la oglinda: apleaca lent trunchiului inainte, cu spatele in extensie, bratele lateral. Revino in pozitia initiala. Repeta aceeasi miscare, cu ducerea bratelor prin inainte sus, revenire cu bratele prin lateral. Se executa cu inspiratii profunde.

4 Mergi pe varfuri, cu mainile pe cap inclestate si intoarse cu palma in sus, coatele trase inapoi.

Sursa foto: foothealth.about.com

5 Mergi pe varfuri inapoi, mainile libere pe langa corp, trunchiul drept.

6 Atarnare relaxata cu fata la spalier, trecere in atarnare activa (autoinaltare cu ridicarea gatului dintre umeri, barbia la orizontala, bratele intinse), cu departarea si apropierea ritmica a picioarelor.

7 Calare pe banca, indoaie trunchiului inainte, cu bratele intinse, incercand sa atingi banca cat mai departe posibil. Revino in pozitia asezat cu genunchii indoiti, talpile pe banca, mainile la ceafa, spatele in usoara extensie, coatele trase inapoi.

8 Culcat inainte, cu bratele in prelungirea trunchiului, mainile inclestate, picioarele departate: extensia trunchiului cu ridicarea bratelor inainte sus si intindere voluntara. Revenire.

9 Pe spate culcat, mainile sub ceafa, picioarele ridicate la 45-90 de grade, departeaza si apropie picioarele cu respiratie ritmica.

10  Pe genunchi, sprijinit pe palme, deplaseaza inainte cu o mana si genunchi opus, apoi cu mana si genunchiul de aceeasi parte.

11 Atarnat activ cu spatele la spalier, cu picioarele intinse inainte spre 90 de grade, departeaza si apropie picioarele, cu respiratie ritmica.

12  Repeta exercitiul nr. 1.

Date de contact:

Radu Stefan Buculea

Kinetoterapeut

E-mail: radubuculea@yahoo.com

Web: radubuculea.com

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  
  •   comentarii

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din boli

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Vedeta lunii septembrie: anghinarea. De ce merita cumparata?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Feniculul previne cancerul. Descopera-i toate beneficiile!

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare