INVESTESTE IN COMUNICARE ELECTORALA

Alege Acasa.ro pentru succesul campaniei tale electorale! Pentru o oferta personalizata contacteaza-ne la office@acasa.ro sau la 0374.112.675.

Boli

# LDL # HDL #colesterol #nivel colesterol

Ce alimente au efect pozitiv asupra colesterolului, de fapt

Mihaela Bilic vine in ajutorul fanilor sai cu o multime de sfaturi atunci cand vine vorba despre o alimentatie sanatoasa pentru un corp fericit. Recent, nutritionista a explicat ca exista anumite alimente care au un efect pozitiv asupra colecterolului, printre care pestele gras, cerealele integrale sau legumele.

 

"Nu conteaza colesterolul total, important este sa avem HDL-ul mare!

Chiar daca in nutritie colesterolul are o reputatie proasta, el este o forma de grasime esentiala vietii si are numeroase functii importante in organism. Colesterolul intra in structura sarurilor biliare, a hormonilor, a creierului si a vitaminei D. Trebuie stiut ca alimentatia furnizeaza doar 20% din colesterolul din sange, cea mai mare parte fiind sintetizat intern, de catre ficat.

Exista 2 tipuri de colesterol:

LDL sau colesterol “rau”, o molecula mare si usoara, bogata in colesterol numita “carausul de aprovizionare; ea transporta colesterolul de la ficat la celule si il depune pe peretii arterelor.

HDL sau colesterol “bun”, o molecula mica si grea care duce inapoi la ficat colesterolul in exces din celule, pentru a fi eliminat/refolosit (carausul de curatare).

Cresterea fractiei LDL peste 160mg/dl si a colesterolului total peste 250mg/dl mareste riscul de boli cardiovasculare. In schimb fractia HDL are rol protector, cu cat nivelul ei este mai mare, cu atat e mai bine (minim 40 mg/dl).

Riscul de boli cardiovasculare este evaluat in functie de raportul LDL/HDL si este considerat satisfacator daca valoarea este mai mica sau egala cu 4,5. Obiectivul trebuie sa fie nu atat scaderea nivelului de LDL-colesterol, cat cresterea celui de HDL. Un nivel al HDL-ului mai mare de 80mg/dl ofera protectie cardiovasculara indiferent de valoarea colesterolului total si a LDL-colesterolului.

Colesterolul exista exclusiv in produsele de origine animala: carne, mezeluri, branzeturi, oua, unt. Impactul dietei asupra nivelului colesterolului din sange este de numai 10%. Consumul de alcool, fumatul si sedentarismul au impact negativ major asupra nivelului colesterolului, mult mai important decat consumul de grasimi animale.

O dieta bogata in fibre (cereale integrale, leguminoase si legume), cu aport mare de calciu (produse lactate cu maxim 10% grasime), peste gras si fructe oleaginoase (seminte, nuci, alune) are efect pozitiv asupra colesterolului. Stilul de viata sanatos cu practicarea regulata a miscarii, evitarea consumului excesiv de alcool si eliminarea fumatului au ca rezultat un nivel optim al colesterolului din sange indiferent de alimentatie!”, a spus Mihaela Bilic pe Facebook.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din boli

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gustari sanatoase pe care le putem da copiilor la scoala

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi: Fertilizare in vitro cu ovocite donate. Indicatii si sanse de reusita

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi, medic specialist obstetrica-ginecologie

Pune o intrebare