Boli

#sentimente #psihoterapie #atac de panica #controlul atacurilor de panica

Anatomia atacurilor de panica

Atacul de panica se caracterizeaza prin episoade neasteptate si repetate de teama profunda sau anxietate. Aceasta boala poate avea un impact puternic asupra starii tale de sanatate, in cazul in care nu urmezi un tratament eficient. Iata modul in care se manifesta atacurile de panica si ce poti face pentru a stopa aparitia lor.

Senzatii fizice in timpul atacului de panica

Un atac de panica dureaza de regula cateva minute, insa este una dintre cele mai suparatoare stari pe care le poate simti o persoana. In timpul unui atac de panica, pot aparea probleme respiratorii, ritmul cardiac devine mult mai alert si se poate instala senzatia de visare. In plus, apar starile de greata, de ameteala, amorteala, furnicaturi in maini sau frisoane.

Gandurile care te cuprind in cazul unui atac de panica

Pentru ca teama se instaleaza in organism, ai impresia ca ceva ingrozitor este pe cale sa se produca, iar tu nu poti sa faci nimic pentru a impiedica acest lucru. De aceea, iti doresti sa fugi din locul in care te afli in momentul producerii atacului de panica. In plus, apare si frica de moarte, iar in cazul in care te afli intr-un loc aglomerat in timpul atacului de panica, vei avea senzatia ca toata lumea se uita la tine. De aici izvoraste si nevoia de a evada.

Sentimentele din timpul atacului de panica

Atacurile de panica se pot produce atat ziua, cat si noaptea, si nu exista o cauza precisa a declansarii acestei stari. Asadar, in timpul atacului de panica poti trai sentimente, precum teama, groaza, panica, anxietate, tristete, indoiala sau spaima, fara a avea un motiv anume. In cazul femeilor, s-a observat o predispozitie in a suferi atacuri de panica in timpul sarcinii.

Controlul atacurilor de panica

Tratamentele pentru atacurile de panica sunt diverse, insa nu exista unul concret care sa vindece aceasta stare. Potrivit specialistilor, psihoterapia ofera cele mai buna rezultate in tratamentul bolii. Asadar, cu ajutorul unui terapeut poti invata sa gandesti pozitiv, sa te relaxezi si, cel mai important, sa inveti sa-ti ocupi mintea cu lucruri interesante. De asemenea, meditatia si baile fierbinti ajuta la prevenirea eficienta a atacurilor de panica.

Sursa foto: pingminghealth.com

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din boli

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului