IT & C

UPC investeşte 45 milioane de euro pentru consolidarea poziţiei din Romania

UPC Romania, unul dintre principalii jucători pe piaţa de cablu de la nivel local, se va axa anul acesta pe investiţii în optimizarea serviciilor din portofoliu. Compania nu a participat la licitaţia pentru licenţa 3G, considerand că o astfel de mişcare are impact doar asupra imaginii, nu şi asupra încasărilor. UPC este singurul mare jucător de pe piaţa IT&C care nu a încercat să îşi extindă serviciile în sectorul 3G ( transmisii de voce şi imagini în timp real), în contextul în care RCS& RDS , principalul competitor, a caştigat licitaţia pentru ultima licenţă de acest tip. "Nu s-a demonstrat încă niciunde în lume că four play (televiziune prin cablu, internet, telefonie fixă şi telefonie mobilă n.red.) este o variantă viabilă", spune Richard Anderson, CEO al UPC Romania. Pentru acest sistem există tehnologia necesară, dar încă nu s-a atins masa critică de clienţi care să justifice o investiţie de mari proporţii. Compania activează pe sectoarele de cablu, internet şi telefonie fixă. "Avem şi caţiva clienţi de telefonie mobilă în străinătate, dar este un sistem în testare. Dacă vrei să caştigi cotă de piaţă, poţi face o investiţie în 3G, însă dacă vrei să faci bani, nu aceasta este calea", explică Anderson. Firma pe care o conduce vizează atingerea unei cote de accesibilitate de 90% a celor trei servicii ("triple play") către clienţi. În acest sens, UPC a investit în jurul a 35 milioane de euro anul trecut. În programul de investiţii pentru 2007, pe de altă parte, intră şi introducerea unui nou sistem de facturare , pentru care se vor aloca 5-10 milioane de euro. Micii operatori nu sunt o ţintă pentru achiziţii Compania oferă servicii de televiziune digitală prin cablu în Bucureşti, produs pentru care Anderson estimează 30-35.000 de clienţi la nivel local pană la finele primului semestru. UPC a intrat puternic pe piaţa romanească prin achiziţionarea operatorului local de cablu Astral, şi apoi a companiei de dimensiuni mai mici Minisat. Anderson spune că nu exclude varianta de a achiziţiona şi alţi operatori, dacă se va ivi posibilitatea. "Ţinta noastră nu sunt operaţiunile mici o comunitate de 1.000 sau 5.000 de clienţi nu ar avea sens. De la 10.000 în sus lucrurile devin interesante", explică reprezentantul UPC. Stabilitate în piaţă la sfarşitul anului Piaţa de profil începe să se maturizeze. În afară de sectorul de internet, care mai are de aşteptat pană la sfarşitul anului, pe celelalte domenii companiile joacă deja în liga profesionistă. Iar jucătorii vor rămane aceiaşi Vodafone, Orange, Romtelecom, UPC şi RCS&RDS. Piaţa, consideră Anderson, nu va fi zdruncinată de evenimente semnificative pană la sfarşitul anului. "Există mult mai multă concurenţă, ca şi în restul ţărilor europene. Clienţii trebuie să fie foarte mulţumiţi, pentru că acum există alternative pentru fiecare dintre serviciile noastre", explică acesta. Principalii competitori ai UPC sunt RCS&RDS (în toate ariile de dezvoltare) şi Romtelecom (pe segmentul de telefonie şi internet).

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele