IT & C

Un milion de dolari din intermedierea joburilor pe internet

Concurenţa site-urilor de recrutare este acerbă. Cei mai mari publică cifre similare de utilizare : "peste 800.000 CV-uri şi peste 6.000 de joburi disponibile " pe eJobs şi "peste 800.000 de CV şi în medie 6.200 de joburi unice/zi" anunţate de BestJobs. EJobs va trece în acest an de nivelul de 1.000.000 $, fiind liderul site-urile de recrutare, după cum afirmă dezvoltatorii săi. Peste 90% din veniturile eJobs sunt realizate din serviciile de recrutare adresate firmelor şi anume prin publicarea anunţurilor de recrutare şi prin căutarea în baza de date . MyJob are 5.200 de joburi unice pe zi şi peste 350.000 de CV-uri din bază. Cum arată un site bun de recrutare Ce trebuie să aibă un site de recrutare ca să fie bun? Iată ce ne-au răspuns caţiva dintre angajatori şi recrutori. Anca Podoleanu, Vice President , Human Resources , Vodafone Romania consideră că site-ul trebuie să aibă o bază de date foarte mare. CV-urile să fie într-un format foarte uşor de accesat şi evaluat şi să fie clasificate pe domenii. Structura CV-ului şi a site-ului să nu îi permită candidatului să trimită o aplicaţie, dacă CV-ul nu este în totalitate completat şi nu cuprinde toate informaţiile esenţiale. Pe de altă parte, site-urile specializate ar trebui să lucreze îndeaproape cu firmele care au joburi disponibile şi să creeze linkuri între site-ul lor şi secţiunile de cariere ale companiilor. Podoleanu mai crede că site-ul trebuie să fie atrăgător din punct de vedere vizual şi foarte uşor de accesat. "Domeniile în care se pot publica anunţurile şi pentru care optează candidaţii trebuie să fie bine structurate, fără echivoc. Motorul de căutare în corpul CV-urilor trebuie să fie bine realizat, astfel încat rezultatele căutărilor să fie relevante", ne spune Liviu Constantinescu, Manager - Executive Search Division, HART Human Resource Consulting. "Din punctul meu de vedere, un site bun de joburi ar fi bine să ofere informaţii corecte despre candidaţi, verificate care să confere o anumită siguranţă", ne spune Liliana Tănase, director general al firmei de resurse umane Leads Management. Ea crede că site-urile ar trebui să mai ofere indicaţii pentru candidaţi referitoare la modul de comportare în procesul de selecţie, în relaţia cu angajatorii, cu firmele de recrutare şi selecţie, studii de caz, noţiuni de legislaţia muncii din Romania şi UE, de ce nu şi un forum de discuţii legate de găsirea unui loc de muncă bun, un mod de cotare a candidaţilor de către cei care au venit în contact cu ei în recrutare şi selecţie.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele