IT & C

#xbox 360 #review #the forgotten sands #prince of persia

Prince of Persia: The Forgotten Sands Review (Xbox 360)

Printul Persiei se intoarce intr-o noua aventura. Dupa ce a cucerit lumea in varianta 2D, cei de la Ubisoft au readus in prim plan jocul printr-o serie deja foarte cunoscuta in lumea gamerilor si numai. Totusi, indiferent daca ai "gustat" sau nu versiunile anterioare, jocul Prince of Persia : the forgotten sands te aduce intr-o lumea in care nu ai nevoie de elementele din trecut pentru a trece cu bine de incercarile noii aventuri.

Din punct de vedere "istoric", Prince of Persia: The Forgotten Sands este plasat undeva intre jocurile initiale, adica The Sands of Time si Warrior Within. Noua poveste aduce Printul in regatul fratelui sau, Malik, care se afla in mijlocul unei invazii. Din pacate atacul este atat de mare, incat singura sansa de a salva regatul este o "arma" mult prea puternica, armata regelui Solomon.

Desi Printul incearca sa il opreasca pe Malik, acesta reuseste trezirea unei armate de nisip, iar de aici incepe aventura propriuzisa, toate incercarile de pana acum fiind minuscule pe langa ce urmeaza. Armata lui Solomon a fost trezinta cu un medalionul magic care a deschis portile "lumii de dincolo". Dupa evenimentul in cauza, acesta este spart in doua bucati. Una ajunge la Malik si una in mainile Printului, misiunea gamer-ului fiind aparent simpla, adica armata lui Solomon trebuie sa fie distrusa, iar singura sansa este intregirea medalionului. Dar bineinteles, Printul este separat de fratele sau imediat ce armata incepe sa iai faca aparitia in joc.

Inceputuri usoare

Din exterior povestea pare bine pusa la punct, dar spre deosebire de restul jocurilor din aceeasi serie, aceasta nu este la fel de detaliata. Cei care prefera jocurile cu "istorie in spate" nu vor fi prea fericiti de schimbarea adusa. Totusi, Prince of Persia compenseaza prin alte elemente, ca acrobatiile pe care jucatorul va trebuie sa le efectueze in joc, iar cestea vor fi un adevarat deliciu, dar si o sursa de nervi pana cand sariturile vor fi exectuate cum trebuie. Ca si in cazul altor jocuri, Ubisoft a dat ascultare cererii majoritare. Daca initial fanii au zis ca primele jocuri au fost prea usoare, Prince of Persia: The Forgotten Sands nu mai sta sub aceeasi "umbrela", chiar si modul "normal" fiind dificil, mai ales pentru incepatori.

Dupa cum am spus, actiunea din Prince of Persia: The Forgotten Sands pare usoara, cel putin la prima vedere. Jocul incepe destul de brusc, Printul fiind nevoit sa faca o serie de sarituri de pe un turn pe altul, sa dea cu sabia in stanga si dreapta, sa se fereasca de cativa inamici si sa alerge dintr-o parte in alta. Totusi, jocul evolueaza destul de rapid si odata cu "cresterea in nivel", Printul va avea la dispozitie si o serie se abilitati noi, iar cu asta fiecare nivel incepe sa devina tot mai greu de parcurs, cu acrobatii tot mai multe, inimamici toti mai multi si mai variati.

Partea importanta este ca in timpul acestor peripetii, Printul, al carui nume nu il stim (in filmul Prince of Persia: Sands of Time, lansat vara aceasta pe mariel ecrane, care l-a avut in rol principal pe Jake Gyllenhaal, numele printului este "Dastan") va invata sa controleze apa, mai precis temperatura ei. Acest lucru nu face decat sa faciliteze sariturile si acrobatiile din joc, pentru ca acolo unde vor lipsi poduri si stalpi, va curge apa, acest fapt lasand Printul sa o inghete si sa se catere pe coloanele formate.

Dar si aceasta caracteristica are o parte "negativa", inghetarea apei dureaza o anumita perioada de timp, iar in acel interval utilizatorul va trebuie sa duca la bun sfarsit drumul pe care il are de parcurs. Daca la inceput exista locuri in care pur si simplu apa este inghetata si Printul trece de coloane sau stalpi usor, spre  sfasitul jocului combinatia de zone normale si zone in care trebuie intervenit cu aceasta abilitate duce complixitatea jocului la un alt nivel.

Incercari

Asemenea trasee nu vor fi usor de parcurs, prin urmare multe incercari se vor transforma in moarte subita pentru eroul jocului. Dar Ubisoft a avut grija si de acest detaliu, prin urmare Printul va putea fi "reinviat" imediat prin intoarcerea in timp cu cateva secunde, adica atat cat sa repeti acrobatia care initial s-a sfarsit rau. Acest sistem este mai mult decat binevenit pentru ca te scuteste de reinceperea intregului nivel. Acest element pare sa aduca jocului mai multa usurinta in parcurgere, dar nu este tocmai asa, numarul de "rewind"-uri este limitat. Pentru a incarca "bara de viata"  in timpul jocului, va trebui sa cauti in vase atat "puncte" pentru viata Printului, cat si pentru bara de "dat timpul inapoi".

Inamicii din Prince of Persia: The Forgotten Sands iti vor aduce aminte de mumiile din filmele de la Hollywood chiar si primele scene in care apar in joc par sa fie scoase din acest film. Mai mult, unele scene din joc iti vor aduce aminte de peliculele Lord of Rings, precum invazia castelului lui Malik si unii inamici de mai tarziu pot fi comparati usor cu atacul asupra Gondorului din filmele lui Peter Jackson. Dar daca trecem peste aceste detalii, gradul de dificultate al inamicilor este direct proportional cu nivelul la care te afli in joc. Daca initial "mumiile" sunt usor de invins, pe parcurs apar si unii "vrajitori" care le  readuc la viata. In aceste cazuri vei fi nevoit sa iti refaci tehnica de lupta.

Totodata, daca unii inamici vor sta pe loc si vor face "vraji", altii vor alerga dintr-un colt in altul al incaperii. Acestia vor fi mai greu de prins si nimicit si te vor lovi cand te astepti mai putin. Pentru toate situatiile care apar pe parcursul jocului ai la dispozitie o serie de abilitati pe care le poti aplica cu succes daca le dezvolti asa cum trebuie.  Prin urmare, nu trebuie doar sa lupti, dar trebuie sa iti si dezvolti personajul. Pe langa mumii de nisip, magi si alte  creaturi va mai trebui sa infrunti o serie de monstrii care apar pe parcurs, dar si sa rezolvi diferite puzzle-uri care rezolvate te vor ajuta sa treci la nivelele urmatoare.

Prince of Persia: The Forgotten Sands este un joc de aventura care te va tine tintuit in fata consolei sau PC-ului pana cand ii vei da de capat. Desi este ceva mai dificil decat jocurile anterioare, Ubisoft iti pune la dispozitie mai multe moduri de joc. Partea buna este ca acestea pot fi schimbate in timpul misiunilor si nu neaparat setate intr-un anumit fel de la bun inceput. Daca la un anumit nivel, acrobatiile nu reusesc, inamicii sunt prea puternici sau puzzle-urile prea complicate, poti seta jocul intr-un mod mai simplu, iar treaba se rezolva mai rapid. Dupa ce misiunea a fost implinita, se poate reveni la modul de joc anterior.

Ca puncte slabe, lui Prince of Persia: The Forgotten Sands i se poate reprosa povestea slaba si o anumita doza de clisee care fac jocul previzibil. Dialogurile dintre personaje nu sunt nici ele foarte inspirate ca dovada a lipsei unei povesti. Totusi, jocul compenseaza cu grafica care nu este rea, locurile prin care cutreieri, care te pot surpinde intr-un mod foarte placut si mai exista si doza de "nostalgie" pe care integul jocul o aduce. Abilitatile pe care le poti aduce eroului principal, arobatiile si incercarile raman totusi cireasa de pe tort.

Prince of Persia: The Forgotten Sands - Gameplay Trailer

•
  •