Moleculele de microARN joacă un rol esenţial în funcţionarea sistemului imunitar

Oamenii de ştiinţă britanici au identificat rolul esenţial avut de moleculele de microARN în funcţionarea sistemului imunitar în urma unor experienţe realizate pe cobai ale căror rezultate sunt publicate în ediţia de vineri a revistei Science, informează AFP recepţionată de Rompres. Conform acestui studiu, în cazul neutralizării acestei molecule de microARN la cobai, sistemul imunitar al micuţelor rozătoare încetează să funcţioneze normal, rezultatul fiind o rezistenţă mult scăzută la infecţii bacteriene aşa cum sunt cele cu salmonela . Oamenii de ştiinţă de la Institutul britanic Wellcome Trust Sanger au estimat că această moleculă descoperită abia la începutul anilor '90, ar putea juca un rol vital şi în cazul sistemului imunitar uman. În cazul organismului uman au fost identificate peste 200 de astfel de secvenţe scurte de ARN, însă mecanismul lor de acţiune rămane puţin cunoscut. Anumite studii au avansate ipoteza că acestea ar putea avea un rol în apariţia şi stoparea evoluţiei anumitor tipuri de cancere. Acidul ribonucleic, ARN, este similar ca alcătuire acidului dezoxiribonucleic (ADN) care oferă amprenta individuală a fiecărui organism. Particulele de microARN, minuscule molecule de ARN, ar putea fi responsabile şi de reglarea unei treime din toate genele umane.