IT & C

Hackerii cumpara reclama pe Google

Pentru a fi mai vizibili pe motoarele de cautare si pentru a reusi sa pacaleasca mai multa lume sa le viziteze site-urile, fraudatorii prefera sa deturneze link-urile sponsorizate din capul paginii. Google a indepartat reclamele care apar linga cautarile pe motorul sau si care redirectionau utilizatorii catre site-uri periculoase, relateaza editia electronica a publicatiei „PC World“. Cu toate acestea, conform expertilor in securitate, rezolvarea problemei este temporara si utilizatorii motoarelor de cautare nu ar trebui sa presupuna ca toate link-urile sponsorizate sint demne de incredere. „Motoarele de cautare sint tinte prea usoare pentru persoanele cu intentii rele“, considera Roger Thompson, reprezentant al Exploit Security Labs. La 25 aprilie, Exploit Prevention Labs a raportat ca distribuitorii de programe de tip malware folosesc reclamele plasate de programul AdWords al Google (prin care proprietarii de site-uri isi fac publicitate) pentru a infecta utilizatorii naivi cu virusi destinati furtului de date personale , precum numele si parola cu care se logheaza la bancile ale caror clienti sint. Thompson spune ca indepartarea acestor anunturi de catre Google nu este altceva decit o masura temporara si ca atit acesta, cit si alte motoare de cautare trebuie sa-si revizuiasca sistemele automate de publicitate. Alte studii facute de SiteAdvisor, divizie a companiei de securitate McAfee, arata, in cadrul unui raport din decembrie, ca 8% din rezultatele sponsorizate afisate la o cautare de cele mai cunoscute motoare de cautare, precum AOL, Ask.com, Google, MSN si Yahoo!, pot conduce adeseori la site-uri web ce contin spyware si alte metode de fraudare si care sint operate de persoane ce trimit foarte mult spam. Conform SiteAdvisor, 0,13% din toate link-urile date ca rezultate de principalele motoare de cautare contin exploit-uri ale browserului. AOL si Ask.com au, conform companiei, un numar ceva mai ridicat de link-uri periculoase cu 0,17% dintre rezultate trimitind catre site-uri cu probleme. „La link-urile sponsorizate exista o probabilitate de doua pina la patru ori mai mare sa contina site-uri periculoase, inclusiv pe acelea cu exploit-uri“, spune Shane Keats, analist cercetator in cadrul McAfee. Raportul pune sub semnul intrebarii si pagina de avertizare a Google, care are ca scop prevenirea vizitarii site-urilor periculoase de catre utilizatorii Google. Conform testelor facute de SiteAdvisor, Google isi avertizeaza utilizatorii doar pentru 18% din totalul rezultatelor care contin exploit-uri. Trebuie mentionat insa ca SiteAdvisor vinde o bara de securitate numita SiteAdvisor Plus, pentru 20 de dolari, si ofera si o varianta gratuita cu mai putine functii ale acesteia. Compania explica si cum functioneaza exploit-ul. Spre exemplu, atunci cind cineva cauta pe Google dupa sintagma „BetterBusinessBureau“, linga lista de rezultate apare si una cu link-uri sponsorizate (reclame). Daca cineva da click pe unul dintre link-urile-capcana, acesta ii va redirectiona browserul prin URL-uri care vor incerca sa descarce pe calculatorul lui un virus (MSO6-014) inainte sa il trimita pe paginile actuale carora li s-a facut reclama. Exploit-urile „ingropate“ in rezultatele normale ale unei cautari (cele nesponsorizate) reprezinta o problema veche a motoarelor de cautare. Provocarea pe care o au fraudatorii este aducerea site-urilor si link-urilor-capcana intre rezultatele cautarilor. Cumparind sau deturnind reclamele care apar deasupra rezultatelor cautarilor, fraudatorii obtin vizibilitatea de care au nevoie pentru a genera trafic pe site-urile lor virusate.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele