Cel mai rapid asteroid rotitor a trecut aproape de Pamant

Un astronom amator a reusit sa descopere un asteroid care nu numai ca se roteste cu o viteza ametitoare, dar inainteaza cu una pe masura si care a trecut aproape de Pamant la sfarsitul lui aprilie.

Popular Science informeaza ca asteroidul 2008HJ este cel mai rapid obiect cosmic rotitor din sistemul nostru solar. Asteroidul – care se poate vedea ca o fasie de lumina in centrul imaginii – se misca cu aproape 1.600 km pe minut.

Asteroidul a fost descoperit de astronomul britanic amator Richard Miles care a folosit Telescopul Faulkes South si despre care spune ca este cel mai rapid obiect rotitor, cu o rotatie la 42.67 secunde – de doua ori mai rapid decat recordul inregistrat pana acum.

2008HJ a fost depistat la sfarsitul lui aprilie si a fost vizibil pentru cateva zile cand a trecut prin apropierea Pamantului. Chiar inainte cu cateva ore de maxima apropiere a asteroidului de planeta noastra, Miles a reusit sa-l fotografieze, surprinzandu-l ca o dara de lumina reflectata. Masurand fluctuatiile in intensitatea lumii provenind de la soare pe masura ce asteroidul se rotea, Miles a reusit sa calculeze viteza rotatiei.

Asteroidul pare sa fie un obiect stancos si lunguiet cu o lungime cuprinsa intre 12 si 24 de metri si care trece prin spatiu cu o viteza de aproximativ 160.000 km/h, fara atmosfera si gravitatie , unde soarele rasare de 2.000 de ori mai frecvent decat pe Pamant.

Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro