Amenajarea casei

#birou simplu #birou #biroul de acasa #mobilier birou

Cum sa iti organizezi biroul de acasa

De multe ori, biroul de acasa nu are o camera doar a sa, in care poti lucra in liniste. Daca esti nevoit sa ii faci loc in living sau in dormitor, este momentul sa inveti sa il organizezi eficient. Iata cateva ponturi!

1 Alege mobilierul potrivit

Biroul tau are nevoie de un spatiu bine delimitat, de aceea este important sa ii aloci o suprafata adecvata unde sa poti include atat masa de scris, cat si eventualele dulapuri, dar si echipamentele necesare (de tipul laptopului, imprimantei etc.).

2 Organizeaza spatiul pe zone de activitate

Pentru a-ti eficientiza spatiul destinat biroului, organizeaza-l in functie de zonele de activitate:

- o zona de lucru, care include biroul, laptopul si obiectele folosite frecvent;

- zona de ajutor, unde se vor afla materialele la care apelezi pentru a-ti usura munca (documente, manuale, dictionare etc.);

- zona de aprovizionare , ce contine topurile de hartie si alte provizii de acelasi tip.

3 Aranjeaza echipamentele

In ceea ce priveste echipamentul de care ai nevoie pentru a lucra, organizeaza-l in functie de prioritati. Spre exemplu, daca ai nevoie de imprimanta in fiecare zi, plaseaz-o la indemana, in apropierea mesei de lucru. In schimb, procesorul poate sta sub sau langa birou, astfel incat sa nu te incurce. De asemenea, scannerul, in cazul in care este folosit rar, nu trebuie neaparat inclus in spatiul destinat biroului tau.

Instalarea si plasarea acestor obiecte trebuie sa tina cont si de accesul la restul incaperii: asigura-te ca prelungitoarele si alte cabluri nu devin inconveniente pentru ceilalti membri ai familiei . Nu bloca, asadar, accesul la dulapuri ori sertare, nici nu trage cablurile prin mijlocul incaperii.

4 Ascunde firele si cablurile

Pentru a scapa de problema cablurilor, organizeaza-le si pe acestea in mod eficient. Spre exemplu, portiunile nefolosite infasoara-le si leaga-le, astfel incat cablurile sa fie mai usor de separat si identificat unele de altele. O alta idee buna ar putea fi etichetarea lor.

5 Eficientizeaza zona de lucru

Daca vrei sa eviti muntii de documente care si-ar putea face aparitia in zona ta de lucru, organizeaza-ti spatiul in asa fel incat sa cuprinda si o zona a actelor urgente. Astfel, vei sti intotdeauna de ce anume sa te ocupi mai intai si ce poti lasa pe mai tarziu.

In ceea ce priveste documentele din urma, nu uita sa le depozitezi intr-un singur loc, de preferinta la indemana, dupa o logica anume - in acest fel, vei lucra mai rapid si vei evita haosul care se poate instala cu usurinta in biroul tau de acasa.

6 Nu imbina utilul cu placutul

Biroul ar trebui sa fie un spatiu in care sa depozitezi doar lucruri care te ajuta sa muncesti. Evita sa lasi la intamplare, pe masa de lucru, facturi, cataloage de produse si alte obiecte personale care risca sa creeze, in timp, un adevarat dezastru.

Pe langa faptul ca iti vor ocupa inutil spatiul de lucru, acestea te vor si distrage de la munca propriu-zisa. Drept urmare, asigura-te ca nici tu, nici ceilalti membri ai familiei nu ticsiti biroul cu obiecte care ar trebui depozitate in cu totul alte locuri.

Sursa foto: unplggd.com
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din amenajarea-casei

Pentru specialisti

Cauta-ti perechea