Amenajarea casei

#birou #organizare #curatenie

Cum sa iti cureti biroul de lucru

Sunt momente in care biroul tau este atat de aglomerat incat ti-ai pierdut pana si laptopul printre hartii? Cantitatea mare de munca din fiecare zi ne face uneori sa neglijam castelul de hartii de pe biroul nostru. Totusi, cu cat locul in care lucram este mai curat si organizat, cu atat vom munci mai rapid si mai eficient.

 

1 Elibereaza toate suprafetele

Poate ca ti se va parea o miscare drastica, insa doar asa ai siguranta ca vei pune totul in ordine. Daca biroul tau este atat de dezordonat incat nu iti mai gasesti nici instrumentele de scris, atunci da totul la o parte si porneste curatenia . Acest lucru este valabil si pentru rafturile din incapere sau pentru corpurile adiacente biroului.

2 Curata mobila cat mai constiincios

 Un birou curat si stralucitor va fi intotdeauna mult mai atractiv decat unul prafuit. Acest lucru va fi de bun augur si pentru colegii sau clientii tai. Aminteste-ti ca acest pas ar trebui realizat cat mai des, deoarece zona pe care lucrezi poate aduna o cantitate foarte mare de microbi.

Foloseste ceara pentru mobila sau servetele umede pentru suprafetele din lemn si o solutie dezinfectanta pentru obiectele din plastic.

3 Arunca tot ceea ce nu iti mai este de folos

In aceasta categorie intra ciornele, bucatele de hartie cu notite mai vechi, ziare si reviste si documente care si-au pierdut importanta si nu mai au nicio valoare. In cazul in care nu vrei sa pierzi anumite date de contact, noteaza-le in agenda sau intr-un document pe computerul de lucru. Separa hartiile de restul deseurilor si transporta intreaga cantitate catre un centru de reciclare. In cazul in care arunci documente importante, este bine sa le distrugi mai intai, cu ajutorul unei masini de tocat hartie.

4 Muta obiectele ce nu apartin biroului

Este foarte probabil ca in activitatea ta de curatare si sortare sa dai peste carti sau obiecte ce nu apartin biroului si pe care le-ai adus din greseala acolo. Paharele de apa, farfuriile pentru gustari si cestile de cafea vor fi transportate pentru moment la bucatarie, lasand biroul doar cu acele obiecte ce ii apartin.

Este foarte important sa faci aceasta repartitie pentru a elibera spatiul si pentru a observa care sunt lucrurile pe care le muti cel mai des. Astfel poti incerca sa fii mult mai atent si sa pastrezi totul in ordine.

5 Ordoneaza si camufleaza cablurile

Cablurile din zona calculatorului dau senzatia de dezordine si pot favoriza aparitia accidentelor. Atunci cand reconfigurezi biroul de lucru este bine sa ai in vedere si acest aspect. Curata bine cablurile de praf si eticheteaza-le pe fiecare pentru a sti care ii este scopul. Foloseste o spirala de protectie si prinde toate firele laolalta pentru ca ele sa nu mai atarne sau sa nu mai stea imprastiate pe podea. In cazul in care ai un surplus de cablu (de internet, de exemplu), strange-l cat mai ordonat in forma de cerc (nu foarte strans) si prinde-l cu ajutorul clemelor din plastic.

6 Aspira si improspateaza aerul

Podeaua si mocheta sunt suprafetele ce acumuleaza cea mai mare cantitate de praf. Curentii de aer sau persoanele din jur vor antrena praful, iar acesta se va depune pe mobila si pe accesoriile biroului tau. Aspira cu foarte mare atentie si spala pentru a acorda incaperii un miros placut.

In cazul in care nu ai timpul necesar pentru intretinerea spatiului de lucru, poti apela la serviciile unei menajere ce te va scapa de toata bataia de cap si iti va tine curatenia sub control. Este bine sa stabilesti in prealabil zonele in care aceasta are acces, in special atunci cand vine vorba de acte sau hartii importante.

7 Foloseste un cos de gunoi incapator

 Desi in comert cosurile de gunoi pentru birouri sunt micute si foarte elegante, acestea nu pot cuprinde un volum foarte mare de hartie. In cazul in care intentionezi sa reciclezi, incearca sa folosesti un recipient pentru deseuri si o cutie de carton sau un cos de gunoi mai mare pentru hartie. Rezerva-ti in fiecare zi cateva minute pentru a arunca hartiile in plus si pentru a ordona totul astfel incat a doua zi sa te intorci la un birou cat mai atragator.

8 Nu neglija aparatura electronica

Este foarte important sa ai grija de computerul cu care lucrezi, precum si de celelalte aparate electronice din incapere: televizor, dvd, sistem de sunet etc. Acestea pot acumula o cantitate foarte mare de praf dar si de microbi. Citeste in articolele urmatoare sfaturi utile despre intretinerea si curatarea aparaturii electronice:Curatarea aparaturii electronice;    Cum sa iti cureti monitorul 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din amenajarea-casei

Pentru specialisti

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului